הדת”לים יוחרגו מ’גזרת המעונות’? גפני: בנט ושות’ שונאים חרדים

ימינה העלו יוזמה: לתוכנית הגזירות נגד האברכים יוכנס סעיף לפיו מי ששירת בצה"ל יהיה זכאי לסבסוד למעונות היום - גם אם כיום לומד בכולל • גפני: "מתכוונים לשנאת חרדים ולא לשום דבר אחר" • סמוטריץ": "מנסים לזרוע פירוד. דם ילד עם כיפה סרוגה אינו סמוק מדם ילד עם כיפה שחורה"
חרדים 10
ד' אב התשפ"א / 13.07.2021 20:34

במפלגת ‘ימינה’ מקדמים יוזמה לפיה אברכי הציונות הדתית יוחרגו מ’גזרת המעונות’ של שר האוצר, וימשיכו לקבל סבסוד למעונות היום. כך דווח הערב (שלישי) העיתונאי מיכאל שמש ב’כאן חדשות’.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

לפי היוזמה ב’ימינה’, לתוכנית הקיצוצים יוכנס סעיף לפיו מי שכבר שירת בצה”ל יהיה זכאי לסבסוד למעונות.

המשמעות היא כי גם חרדים ששירתו בצבא וחזרו ללמוד תורה, ימשיכו לקבל את הסבסוד.

יו”ר יהדות התורה ח”כ משה גפני הגיב: “‘יצא המרצע מן השק’, אברכים מהציונות הדתית ימשיכו להיות מסובסדים במעונות היום, ואברכים מהציבור החרדי לא יסובסדו.

“ליברמן, בנט ושותפיהם מתכוונים לשנאת חרדים ולא לשום דבר אחר. זה לא נכון בבסיס, זה לא נכון ציבורית, זה לא נכון מוסרית וזה לא נכון משפטית”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ הגיב: “ערב תשעה באב, בנט ושקד מנסים לזרוע עוד פירוד ומחלוקת. הפעם בין הציונות הדתית לציבור החרדי. לא תצליחו.

“דמו של ילד עם כיפה סרוגה אינו סמוק מדמו של ילד עם כיפה שחורה. אנחנו נשאר מאוחדים מול מי שמעדיפים להיכנע לתומכי טרור ובמקביל להשפיל את לומדי התורה”.

ח”כ איתמר בן גביר: “נפתלי בנט מבקש לסכסך בנינו!! אנחנו אנשי הציונות הדתית צריכים לסרב לטובת ההנאה הזאת: לא נסכים שעל גב האחים החרדים שלנו נקבל הטבות. לא נסכים לאפליה על בסיס סוג הכיפה. זו ממשלת שנאה וכולנו צריכים להיות מאוחדים במלחמה בה”.

ח״כ יעקב ליצמן: “הולך ונשלם מהלך ההחרמה והשיסוי של בנט-ליברמן-לפיד, נגד החרדים בישראל.

“זוהי ממשלת זדון רפורמית שהחליטה לאמץ את מדיניות איווט האיום במלואה, כדי לדכא ולמוטט את ציבור האברכים לומדי התורה – עילית הציבור החרדי.

“בגסות רוח וביד פוגענית, מבדלים רודפי הדת והיהדות, את האברכים החרדים לעומת הדתיים, כדי ליצור פילוג ושנאה בישראל. הנציגות החרדית והדתית תמשיך במאבק משותף, כדי להעביר את ממשלת הרשע מארצנו”.

מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר: “כפי שהודגש במכתבנו לראש הממשלה, אנו דורשים לבטל את הפגיעה הקשה באברכים ובכל עולם התורה על כל סוגיו, ללא הבדל מגזרים או צבעי כיפה”.

בתחילת השבוע שיגרו ראשי איגודי הישיבות הציוניות מכתב שבו הם דורשים לבטל את החלטת השר ליברמן בנושא המעונות.

בין היתר נכתב: “אנו קוראים לך כראש הממשלה של מדינת ישראל להוביל מדיניות אחראית וממלכתית של כיבוד המגזרים השונים, כבוד ומחויבות ל מסורת בת אלפי שנים של ערך לימוד התורה, לאחדות החברה הישראלית ולעולם התורה. אנו פונים אליך בבקשה כי תבטל הנחיה רעה זו ותפעל לאיזון גורמים הפועלים בממשלה באופן לא אחראי”

השר אביגדור ליברמן קיים היום מסיבת עיתונאים, במהלכה הגיב על הביקורת שהוטחה בו בעקבות ‘גזרת המעונות’.

“שמעתי את זעקות השבר של הקוזאק הנגזל”, אמר ליברמן, “עשינו את זה כבר פעמיים בעבר, ב-2003 וכשלפיד היה שר האוצר. זה הקפיץ את השתתפותם של החרדים בשוק העבודה.

“זה לא בא כדי לפגוע בהם, אלא כדי לעזור להם. מי שפוגע בחרדים זה ש”ס ויהדות התורה שרוצים שהם יהיו תלויים בקצבאות. המפלגות החרדיות רוצות קהל שבוי שמצביע להם בקלפי, ולכן הם הכי מפחדים מלימודי ליבה”.

בתוך כך, שר האוצר הנחה היום לתקצב ב-55 מיליון שקלים את התוכנית למניעה וטיפול בתופעת האלימות במשפחה, שמוביל משרד הרווחה והשירותים החברתיים.

לפי התוכנית יוקמו מקלטים חדשים לנשים, מרכזים לטיפול בגברים אלימים, יתווספו תקני עובדות סוציאליות ועוד.

אנשי משרד האוצר ציינו בתדרוך כי ניתן להעביר את הכסף באופן מיידי בשל הסכום שנחסך מביטול סבסוד מעונות היום לילדי אברכים.

לפני כשבוע הודיע שר האוצר כי החל משנת הלימודים תשפ”ב – אברכי כוללים שאינם עובדים לא יהיו זכאים יותר לסבסוד מעונות יום מפוקחים לגילאי 3-0.

לפי ההנחיה של ליברמן, רק הורה לומד שמוכוון לשוק התעסוקה יוכל לקבל סבסוד למעונות יום – תנאי המחריג את לומדי הישיבות שעד עתה נהנו מהסבסוד.

תנאי נוסף לקבלת הסבסוד הוא ששני בני הזוג מחויבים לעבוד בחצי משרה של 24 שעות שבועיות לפחות. עד עכשיו רק האם הייתה מחויבת לעבוד בחצי משרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה לא מובן
    13/07/2021 22:05
    שי
  1. הכוונה היא לשלול לציבור החרדי זכויות אזרח אלמנטריות
    כולנו יודעים לצד מי בג”ץ יעמוד
    הם רק לא מבינים שמה שהם עושים לחרדים העולם עושה ויעשה לעם ישראל
    תחזיקו חזק הגואל בדרך