בגלל גן חרדי: ראש העיר ראשל”צ נישל את הסגן משס מתפקידיו

קבוצת הורים חרדים דורשת הקמת גן ילדים עירוני חדש בראשל"צ • במהלך פגישתם עם ראש העיר, התפרץ סגנו הרב אריה כהן משס - ופוצץ את הישיבה • בתגובה, ראש העיר הדיח אותו מכל תפקידיו • הרב כהן: "לפתוח גן ילדים כזה לציבור החרדי? לא יכולתי להבליג יותר. אמסור את הנפש"
אריה ריבקינד
ד' אב התשפ"א / 13.07.2021 15:42

רז קינסטליך, ראש העיר ראשון לציון, שיגר הבוקר (שלישי) מכתב אל הרב אריה כהן, חבר מועצת העיר מטעם סיעת ש”ס, בו הוא מודיע לו על ביטול סמכויותיו כסגן ראש העיר.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

במכתבו של ראש העיר נאמר:  “הנני להודיעך על ביטול האצלת הסמכויות שניתנו לך, החל מתאריך 12.7.21, בתור ‘משנה לראש העירייה’ ומחזיק תיק ‘מורשת יהודית’ ובכל נושא אחר.

“עליך לפנות את משרדך לאלתר, כמו כן, על מזכירתך לפנות עוד היום אל מנהל משאבי אנוש בעירייה, על מנת לקבל שיבוץ מחדש”.

לפי דיווח באתר ‘mcity-ראשון לציון סיטי’, הסיבה לפיצוץ בין ראש העיר לחבר המועצה הוא הרצון של ראש העירייה לסייע להורי גן מוכר שאינו רשמי מהזרם החרדי המנוהל על ידי חסיד חב”ד, שלא נמצא בפיקוח העירייה או משרד החינוך.

זאת, לאחר שנפגש אתמול עם ההורים שהעלו בפניו טענות נגד התנהלות הגן. ההורים דורשים הקמת עירוני חדש עבורם.

גורם שנכח בישיבה אומר לחרדים 10: “זו הייתה פגישה של ראש העיר עם ההורים, בהשתתפות הרב מרדכי צבי דוברסקי – רב קהילת חב”ד, ואלי קריצבסקי – מרשת גני חב”ד. ראש העיר מחפש פתרונות. במהלך הפגישה עם ההורים התפרץ חבר המועצה אריה כהן – העומד לצד מנהלי הגן – ובמקום התפתחו חילופי האשמות קשים בינו  ובין ההורים המתלוננים, שהגיעו לטונים צורמים. הוא ‘פוצץ’ את הישיבה ולכן ראש העיר פיטר אותו”.

אחת האימהות שנכחה בישיבה אמרה לכהן בכאב: “תתבייש לך, ילדים נחנקו. זה לא האשמות. זה הנשמות של הילדים שלנו, הם עברו טראומה ואנחנו רוצים להוציא אותם מהגן”.

לזהבה הבר, עיתונאית בראשל”צ אמר הרב אריה כהן: “ראש העירייה לא עומד בשום הבטחה ובשום סעיף של ההסכם הקואליציוני שחתמנו עליו. אתמול בישיבת הנהלה אמרתי לו שהוא נוכל רמאי ושקרן”.

אתה  לא סבור שאלו ביטויים חריפים מידי?

“הוא שיקר אותי ורימה אותי, אז כל מה שאמרתי אלו לא ביטויים קשים. זו האמת”.

הרב אריה כהן, יו”ר תנועת ש”ס וחבר המועצה, מסר בתגובה על מכתו של ראש העיר: “אני מקבל את מכתבך באהבה ובשמחה רבה …מהעובדה שלא קיימת סעיף אחד מההסכם הקואליציוני שאתה חתום עליו ברור לך ולסובבים אותך שזה היה קורה במוקדם או במאוחר וטוב ויפה שעה אחת קודם. אבקש לסדר לי מקום ישיבה במשרדי האופוזיציה שאוכל להעביר את משרדי בצורה מסודרת …נשתמע בקרוב מאד”.

במכתב שהפיץ לאחר הפרסומים על הדרמה בעיר, כתב כהן:

“חברים יקרים, הריני להעלות בכתב את הסיבה האחת והיחידה שגרמה לי לצאת לאופוזיציה. מלבד העובדה שרז וליאל מובילים בעיר חילולי שבת המוניים, כולל תחבורה ציבורית בשבת, תמיכה מטורפת בלהט”בים ועוד, ליאיל אבן זהר, מ”מ ראש העיר, מחזיקת תיק החינוך, בתמיכתו של רז מובילה מדיניות להעביר את החינוך הטהור של המוכר שאינו רשמי לציבור התורני חרדי – לממ”ח, היינו ממלכתי חרדי, כמו ממלכתי דתי, שהם יקבעו את הצוות ההוראה, העובדים ואף יכתיבו את הנושאים הנלמדים כמו בממלכתי דתי.

“על דבר זה מסרו אבותינו ואבות אבותינו את הנפש, ועל קבלת החלטה אתמול בישיבת הנהלה לפתוח גן ילדים כזה לציבור החרדי יצא הקצף ולא יכולתי להבליג יותר. על כגון דא אמסור את הנפש, שכך ציוו אותנו חז”ל בנושא חינוך ‘יהרג ולא יעבור’ ואין על מה להתפשר…

“שאר הדיבורים זה לשון הרע ורכילות.

“מילה אחת על הסרטון שמופץ – אז כן אני גאה מאד שכך רואים אותי נלחם, אחד כנגד רבים, על החינוך הטהור והיה זה שכרי… ותודה למי שצילם. ישר כח

“באהבה הרב אריה כהן, יו”ר תנועת שס וחבר מועצת העיר ראשל”צ, שימשיך לשרת אתכם מהאופוזיציה”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה לא כותבים את האמת??
    13/07/2021 19:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שהוא אמר תימני אהבל! אהבל על מדים! ובעל תשובה כמילת גנאי!

  2. מדוע אינכם מעלים את הסרטון שהופץ?..
    13/07/2021 20:36
    מ
  3. ברור מדוע לא פרסמתם, שהרי בסרטון נראה גועל הנפש שיוצא מפי מר כהן, כגון הכינוי “תימני אהבל”, “מי אתם, שני תימנים חוזרים בתשובה”.
    יראת השמים “המזוקקת” שלו נראית בסרטון.
    כל הכבוד לכם שאינכם מפרסמים את הסרטון, שחלילה עלול לםגוע בתדמית שלו שאתם מנסים לצייר בכתבה המוטית הזו

  4. רז ראש עיר מצוין
    13/07/2021 21:49
    ספי
  5. מישהו חייב להראות לחרדים את הדרך החוצה.וזה ראש עיר חזק כמו רז.עושה סדר בעיר אני מצדיע לו.התגובה לא קיימת היא לא מוצאת חן בעיניכם .

  6. מי שיקר?
    14/07/2021 09:25
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. אריה כהן זה מי שרימה במבחני הרבנות? זה ההוא שעשה את כחל המבחנים שאמורים לקחת כמה שנים במועד אחד??

    מי שמרמה בעצמו איך יכול לטעון לאחרים על שקר ורמאות??????