זה התפקיד של ניר אורבך בכנסת • מרגי: ‘לא כיף להיות ח”כ בימים אלו’

ועדת הכנסת בחרה בח"כ אורבך ליושב ראש הוועדה האחראית על סדרי הדיון, חוק ונהלים הנוגעים להתנהלות הכנסת • ח"כי האופוזיציה התמרמרו ויו"ר הכנסת מיקי לוי הודה: "יש לי ויכוחים עם חבריי לקואליציה, אני לא אוהב את המצב"
אריה ריבקינד
ד' אב התשפ"א / 13.07.2021 13:03

ועדת הכנסת בחרה בח”כ ניר אורבך מסיעת ימינה לכהן כיו”ר ועדת הכנסת, הוועדה האחראית על סדרי הדיון, חוק ונהלים הנוגעים להתנהלות הכנסת.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

שישה חברי כנסת תמכו בבחירה ללא מתנגדים ונמנע אחד.

יו”ר הכנסת ח”כ מיקי לוי  אמר בדיון: “בחודש האחרון עשיתי מאמצים גדולים לפשר בין הצדדים. אף שזה לא בדיוק התפקיד שלי, נטלתי את משימת הגישור. במוצאי שבת הזמנתי את שני הצדדים לפגישת גישור. הרגשתי אכזבה גדולה כשלא הצלחתי. אני עדיין מושיט יד, וישנם הצעות. יש לי ויכוחים עם חבריי לקואליציה, אני לא אוהב את המצב. אני עדין מנסה להשיג ועדה נוספת.

“כיו”ר הכנסת, לא יכולתי לתת למצב כזה שהבניין מתפקד חודש ימים ללא ועדות. הוועדות הינם הלב הפועם של הפרלמנט הישראלי”.

לוי פנה לאורבך: “אנחנו סומכים עליך שתנתב את הוועדה הזו בשום שכל”.

ח”כ אורית סטרוק מהציונות הדתית אמרה ליו”ר הכנסת: “מה שקרה כאן בחלוקת הוועדות הוא אחד האירועים הכי לא הוגנים שאני זוכרת בכנסת שבו פשוט חומסים מהמצביע את קולו ומייצרים חלוקה לוועדות שהכי לא משקפת בעולם את יחסי הכוחות האמיתיים בין קואליציה לאופוזיציה.

“בכנסת ה-21 הסביר לנו אלקין שהיה אז ראש הוועדה המסדרת איך מחלקים וועדות כנסת בצורה הוגנת. וראינו שמה שעשו עכשיו זה ההפך הגמור. את הח”כים מהאופוזיציה זרקו לוועדות הפושטיות. זאת פגיעה חמורה בדמוקרטיה.

“אנו לא מאיישים את ועדות הכנסת. נבוא להצביע ולהפריע מתי שיתחשק לנו אבל אנו לא נעבוד בצורה מסודרת. אנו מחרימים את הוועדה הזאת והחלטנו בהנהלת האופוזיציה לנקוט בהחרמות נוספות”.

היא הוסיפה: “הניסיונות שלך יו”ר הכנסת להגיע להסכמות היו ניסיונות להגיע להסכמות בין כובש לנכבש. הקואליציה מתייחסת לרשימה המשותפת כאילו היא חלק מהקואליציה ולא מאפשרת לאופוזיציה לקבוע את החלוקה הפנימית. יש בי איזה תקווה שאולי אולי ח”כ אורבך יהיה פה קרן אור”.

ח”כ יעקב מרגי: “לא היה כיף בחודש האחרון להיות חבר כנסת. הרגשתי רע בתקופה הזאת מסיבות כאלה ואחרות. הכנסת עומדת לאבד את הציבור. ראשי ועדות הם לא קבלני ביצוע. מסמך כמו שהוגש אתמול אסור היה שיכתב, גם אם שונה בלעג לרש. מסמך שבו שישה ממלאי מקום מאותה מפלגה ויו”ר הוועדה והשר הם מאותה מפלגה אסור שייכתב. חבל מאוד שהוא יישאר לדיראון לדורות”.

ח”כ בועז טופורובסקי מיש-עתיד אמר: “אני לוקח אחריות על ההתנהלות שלי ואני חושב שלשני הצדדים יש חלק במצב שנוצר. אנחנו זוכרים שהפער בין הקואליציה לאופוזיציה מזערי. נעשה מאמץ עילאי לעבוד בשת”פ”.

ח”כ מיכל וולדיגר מהציונות הדתית: “אני 30 שנה עורכת דין. הגעתי לפה מלאה ציפיות אבל התאכזבתי מאוד. צורת חלוקת הוועדות הינה לעג לרש. הממשלה יושבת בוועדות ללא ביקורת”.

ח”כ שלמה קרעי מהליכוד: “לצערי התחלת את תפקידך ברגל שמאל. יחד עם זאת, בתפקידך יש לך הרבה יכולות לתקן עיוותים ולהוות חיץ כנגד חוקים נגד עם ישראל ונגד ארץ ישראל. מי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות”.

ח”כ איתמר בן גביר: “לפחות חצי מאזרחי ישראל חושבים שגנבו להם את השלטון ואת הכנסת. מתנהגים כלפינו בחוסר הגינות. זה ניצחון לא הגון. למנצח צריך להיות אחוות מנצחים”.

ח”כ אופיר סופר: “יש חברי כנסת שיש להם אינטרסים הפוכים מאינטרס ביטחון ישראל .יש פה חברי כנסת אנטי ציונים ותומכי טרור”.

יו”ר הוועדה ח”כ ניר אורבך אמר שהוא לוקח ברצינות את הביקורת שנשמעה על מה שהיה בכנסת בחודש האחרון. “השפה הקיצונית והמתלהמת מחוץ לכנסת, מתחילה פה בכנסת. חובה עלינו להוריד את גובה הלהבות. השיח משפיע על המהות. אשתדל לתרום את חלקי למהלך. הכנסת חייבת להוות דוגמא לציבור. נקיים דיונים ענייניים. בעז”ה נעשה ונצליח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות