אבוטבול: הגר”ש אליהו נרגם באבנים וכולם כאן שותקים? • צפו

אריה ריבקינד
|
ד' אב התשפ"א / 13.07.2021 00:57
ח״כ משה אבוטבול  נאם במליאה על ‘פיגוע האבנים’ שכוון אל הגר״ש אליהו: “בטוחני שאם היה מדובר באישיות מעולם התרבות או איש דת שאינו יהודי – היו כולם נזעקים ומגנים ולא הייתה שתיקה. האם דמו לא חשוב בעיני איש חלילה?”

ח״כ משה אבוטבול  נאם היום (שני) במליאת הכנסת על ‘פיגוע האבנים’ שכוון אל הגר״ש אליהו, רבה של צפת,  כאשר נסע אתמול ברחוב ראבעה אל עדוויה – ציר מרכזי בשכונת א-טור בירושלים – בדרכו לפגישה בשכונת מעלה הזיתים.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

“הבוקר בירך ברכת הגומל הרה״ג הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת – לרגל הצלתו מידי פורעים ערביים שזרקו אבן על שמשת חלונו, שאלמלא היתה השמשה משוריינת לא בטוח שזה היה מסתיים בנס של קבלת חייו במתנה.

“המצב הביטחוני מתחיל בחודש האחרון שוב להיות מעורער, המצב בו יהודי צריך לחשוש בהליכתו או בנסיעתו בתוך לב ליבה של ארץ ישראל, זה דבר חמור במיוחד!

מצופה שראשית יהיה מצעד גינויים מצב קברניטי השלטון, הרי בטוחני שאם היה מדובר באישיות מעולם התרבות או איש דת שאינו יהודי – היו כולם נזעקים ומגנים ולא הייתה שתיקה אילמת שמעלה תמיהה גדולה בעיקר על היושבים בבית הזה. הגאון הרב שמואל אליהו רבה של העיר צפת ובנו של הרב הראשי לשעבר הגאון הרב מרדכי אליהו זצ״ל שפועל למען עולם התורה וההלכה – האם דמו לא חשוב בעיני איש חלילה?”

אבוטבול המשיך: “אני מצפה מהשר לביטחון פנים עומר בר לב שיפעל במהירות לבדיקה מדוקדקת מי הם המפגעים והמחבלים ברב שליט״א ולהביא אותם אחר סוגר ובריח. זה אמור להיות כלפי כל יהודי שיותקף על ידי פורעים ערבים. דם יהודי אינו הפקר!

“והייתי אולי מוסיף לאור הידידות המופגנת בין הח״כים הערביים עם הממשלה החדשה שמעניקה להם תנאים מופלגים של למעלה מ-52 מיליארד שקל שיפעלו יחד לאתר את אותם מפגעים ברב ויפעלו להורדת האלימות מצד החברה הערבית כלפי היהודים”.

אבוטבול פנה אישית אל יו”ר רע”ם, שישב באותה עת כס יו”ר הכנסת,  ואמר: “מצפה גם ממך היושב כעת בראש, ח״כ מנסור עבאס, לגנות את המקרה הזה ולפעול למיגור תופעת האלימות״.

מיד לאחר מכן ח״כ עבאס אכן גינה את התקיפה.