למומחים עדיין אין הסבר לתופעה: מחלימים מוגנים יותר ממחוסנים

מתוך 7,700 החולים החדשים שהתגלו מפרוץ גל התחלואה הנוכחי - רק 72 הם כאלה שכבר חלו ונדבקו שוב • כ-3,000 הינם מאומתים שקיבלו 2 מנות חיסון • קבינט הקורונה ידון מחר בהצעה הכוללת הגבלות על כניסה לאירועים גדולים, יישומון למבודדים והגברת האכיפה
חרדים 10
ד' אב התשפ"א / 12.07.2021 23:24

נתונים שהוצגו למשרד הבריאות מראים כי למחלימים מקורונה יש מוגנות גבוהה יותר מפני הידבקות מאשר מחוסנים. כך דיווח הערב (שני) מאיר מרציאנו,כתב הבריאות של חדשות 13.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

יש לציין כי ישנם פי 6 ישראלים מחוסנים מאשר מחלימים מהנגיף.

בהתפרצות המחודשת שהחלה בחודש מאי, נוספו עוד כ-7,700 מאומתים חדשים. על פי הנתונים, רק 72 מתוכם – שהם פחות מאחוז, הינם מחלימים שנדבקו בשנית, ואילו כ-3,000 מהם – שהם כ-40% מסך המאומתים, הינם ישראלים שנדבקו למרות שקיבלו חיסונים.

לפי החשבון הזה: יש פי 40 יותר מחוסנים מאומתים שוב לנגיף, מאשר מספר המחלימים המאומתים.

בשלב זה, למומחים עדיין אין הסבר לתופעה.

חלקם טוענים כי הנתונים מראים לראשונה שאכן למחלימים יש מוגנות לטווח הארוך, אולם מנגד – יש מי שטוען כי גל התחלואה הנוכחי כבר לא יתפשט במגזרים שיש בהם אחוז מחלימים גבוה, כמו למשל במגזר החרדי.

במשרד הבריאות דנים בימים האחרונים בתוכנית ההגבלות החדשות שתוגש מחר לקבינט הקורונה.

ב’כאן חדשות’ פורסמו הערב פרטי התוכנית המתגבשת, כשהעמדה של המשרד היא להוריד תחלואה ולא לחכות שמספר החולים הקשה יעלה וההמלצה העיקרית היא ‘תו ירוק מרוכך’.

התוכנית שתוצג תכלול: כניסה לארועים המוניים למחוסנים ונבדקים בלבד, אפליקציית ניטור למבודדים במקום צמיד אלקטרוני והגברת האכיפה של ההגבלות בארועים המוניים.

כמו כן, ביומיים האחרונים מנהלים במשרד הבריאות דיונים עם המשטרה על יכולת אכיפה והצבת שוטרים, כדי לאכוף את מגבלות הכניסה לארועים המוניים.

בנוסף לכך, מספר החולים שבמצב קשה עלה היום בשישה, חמישה מהם מחוסנים. אחת מהם היא אישה בת 41 שלא חוסנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות