רגע מרגש במליאת הכנסת: ח”כ שירלי פינטו נאמה בשפת הסימנים

חברת הכנסת שירלי פינטו מימינה נאמה לראשונה בתולדות המשכן בשפת הסימנים: "לצערי מדינת ישראל מיום הקמתה ועד היום, 73 שנה לא מצליחה לתת מענה ראוי לאנשים עם מוגבלות" • בסיום נאומה עמדו כל חברי הכנסת והריעו
אריה ריבקינד
ד' אב התשפ"א / 12.07.2021 22:12

 לראשונה בתולדות הכנסת: רגע מרגש במיוחד נרשם היום (שני) במליאת הכנסת כאשר חברת הכנסת שירלי פינטו, נשאה במליאת הכנסת את נאום הבכורה שלה בשפת הסימנים. בסיום דבריה אמרה ח”כ פינטו: “בשמי ובשם מיליוני אזרחי ואזרחיות ישראל עם מוגבלות, בשם אזרחי ישראל כולה, מתחייבת אני.” וזכתה למחיאות כפיים סוערות וברכות הצלחה מכל חברי הבית וממשפחתה הנרגשת ביציע”.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

ח”כ פינטו הבטיחה בנאומה לייצג נאמנה למעלה מ-1,800,000 אזרחים ישראלים הסובלים מסוגים שונים של מוגבלות: “כבר מגיל קטן יחד עם הורי, חוויתי ממקור ראשון על בשרי והנפשי את חוסר הנגישות, העדר המודעות, והחסמים הטבועים בחברה.

“על אף הקשיים האלה שאבתי את השקפת העולם מערכים שמשפחתי הנחילה לי. עד היום הם חלק בלתי נפרד ממני, ערכי אהבת המולדת ותושביה עבורי הם ערכים מקודשים שלשמם ובשמם אני מאמינה שצריך לעבוד יום-יום.

“היום ג’ באב תשפ”א עומדת אני כאן מעל בימת הכנסת, בימה שעליה עמדו ונאמרו מנהיגי ומנהיגות האומה לדורותיהם נרגשת וגאה. אני חשה את גדולתם מרחפת מעל ראשי ואת עול זכות שליחותי למען עם ישראל ומדינת ישראל על כתפי.

ה”נני כאן ניצבת מולכם ומול עיני העם, אך אינני עומדת בשם עצמי בלבד. לצידי ניצבים 1,800,000 איש ואישה, ילד או ילדה, נער או נערה, עם מוגבלות פיזית, נפשית, חושית, שכלית ומחלות שקופות כגון פוסט-טראומה, שאינם מצליחים לחיות כאן במדינת ישראל חיים מלאים כאזרחים שווים. לצערי מדינת ישראל מיום הקמתה ועד היום, 73 שנה לא מצליחה לתת מענה ראוי לאנשים עם מוגבלות, אותה אוכלוסייה נדחתה ועודנה נדחקת לשולי החברה הישראלית, אותה אוכלוסייה הפכה לשקופה באופן מוחלט, קולה וזעקתה לא נשמעים.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    היא לא מעניינת למרות שאני מזדהה עם מוגבלויות
    12/07/2021 23:54
    מיכאל
  1. זה לא סיבה לרמות אנשים טובים שסמכו על ההבטחות. שלהם לענ”ד זה מוגבלות הרבה יותר קשה זה בעיה באישיות אמרו חז”ל עדיף להיות שוטה כל ימי חייו ולא רשע שעה אחת ליפני המקום אז לענ”ד גרוע לגנוב דעת הבריות מלהיות מוגבל זה שבן אדם מוגבל שה” ישלח לו רפואה שלמה לא מאפשר לו לבגוד בבני עמו (ואני ח”ו לא מגדיר אותה כך רק לעצם העניין)