החקירות הפליליות של ‘אסון מירון’ יחכו: הושהו עד להודעה חדשה

בתום פגישה עם חברי ועדת החקירה ממלכתית, החליט היועמ"ש: "נכון לתת קדימות לעבודת הוועדה" • לצד השהיית חקירות המשטרה ומח"ש - האכיפה ביחס למבנים בלתי חוקיים במתחם תבוצע מיד
חיים טוויל
ג' אב התשפ"א / 12.07.2021 17:06

השהייה ללא הגבלת זמן לחקירות הפליליות של ‘אסון מירון’: בפגישה שנערכה אתמול בהשתתפות היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה, עמית אסמן, וחברי ועדת החקירה הממלכתית לאסון הר מירון, בראשות נשיאת בית המשפט העליון (בדימוס), מרים נאור הוחלט לעצור את החקירות הפליליות.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

בפגישה השתתפו גם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט אזרחי), המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים ועוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה.

לפי הודעת לשכת מנדלבליט, בפגישה חזר היועץ המשפטי לממשלה ועמד על החשיבות הרבה שהוא רואה בעבודתה של הוועדה, ביכולתה להגיע לחקר האמת ולגבש המלצות שימנעו הישנות מקרים טראגיים, כדוגמת האסון שהתרחש בהר מירון בהילולת ל”ג בעומר.

“בשים לב למאפייניה הייחודיים של ועדת החקירה הממלכתית, המנדט הרחב שניתן לה, ועיתוי הקמתה אל מול השלבים הראשוניים של החקירות הפליליות המתנהלות, הדגיש היועץ המשפטי לממשלה כי נכון לתת קדימות ועדיפות לעבודת הוועדה”, נמסר בהודעה.

“בהקשר זה, גם מסר היועץ המשפטי לממשלה לחברי הוועדה כי לעת הזו, יושהו המשך החקירות הפליליות המתנהלות בקשר לאירוע האסון – חקירת המשטרה וחקירת המחלקה לחקירות שוטרים. זאת, בעקבות התייעצויות שקיים עם פרקליט המדינה, ראש אח”מ במשטרת ישראל, ראש מח”ש וגורמים בכירים נוספים במערכת אכיפת החוק, ועל דעתם של כלל הגורמים הללו – החליט”.

לצד זאת, הדגיש מנדלבליט כי פעולות אכיפה אזרחית ביחס למבנים בלתי חוקיים מסכני חיים באתר הר מירון יבוצעו מייד. פעולות אכיפה נוספות יבוצעו בהתאם לסדרי עדיפויות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות