עימות על הרכב הוועדות • אמסלם: אלקין וסער שני מומרים טיפשים

יו"ר הוועדה המסדרת הציגה הצעה לחלוקת הוועדות הקיימות: 9 לקואליציה ו-3 לאופוזיציה • גם על מינוי סגנים ליו"ר הכנסת התפתח עימות • ח"כ ביטן: "עושים פה דברים שלא נעשו 70 שנה" • ח"כ דודי אמסלם "אתם מתנהגים כמו גנגסטרים ונוכלים"
אריה ריבקינד
ג' אב התשפ"א / 12.07.2021 13:26

הח”כים מנהלים מאז שעות הבוקר (שני) עימותים בוועדה המסדרת של הכנסת,  סביב הרכב הוועדות הקבועות ויושבי הראש שלהן, כאשר האופוזיציה טוענת לחלוקה לא הוגנת.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

יו”ר הוועדה המסדרת ח”כ עידית סילמן מימינה פתחה את הדיון בהצעת הקואליציה להרכב הוועדות הקבועות: לפי ההצעה, ועדות הכנסת ימנו 191 חברי ועדה.

בוועדת כספים יהיו שישה חברים ממלאי מקום מטעם סיעת ישראל ביתנו. בראשות תשע ועדות מתוך 12 הוועדות הקבועות, יעמדו חברי כנסת מהקואליציה ושלושה מהאופוזיציה.

סילמן אמרה כי בקרוב, בכוונת הקואליציה להקים שלוש ועדות חדשות שבראשן יעמדו חברי כנסת מהקואליציה: ועדת ביטחון פנים, ועדת בריאות, וועדת שירותי דת יהודיים ופרויקטים לאומיים. לאופוזיציה הוצעו שלוש ועדות זמניות, בנוסף לשלוש ועדות קבועות.

מ”מ יו”ר הוועדה, ח”כ מירב בן ארי, הציעה לחברי הוועדה לבחור שישה סגנים ליו”ר הכנסת מטעם הקואליציה ושלושה מהאופוזיציה.

עו”ד ארבל אסטרחן, היועמ”שית בוועדה, התייחסה: “עניין הסגנים בוטה אף יותר ממה שקרה לגבי הוועדות, לכן בעינינו זה בעייתי”.

ח”כ אוסמה סעדי מהרשימה המשותפת שאל את היועמ”ש של הוועדה, האם זה סביר או חוקי ששר האוצר, יו”ר ועדת הכספים ושישה מחברי הוועדה הם מאותה סיעה.

ח”כ דוד ביטן טען כי זו השתלטות עוינת על ועדת הכספים: ”שברתם את כל השיאים. אתם עושים פה דברים שלא נעשו פה 70 שנה. זה ירשם בספר השיאים של גינס. אנחנו נתנו לאופוזיציה לפחות 4 ועדות, חלקן חשובות כמו כלכלה. 20 ועדות מתוכם רק שלוש לאופוזיציה כאשר אחת מהם קבעתם שתינתן לרשימה המשותפת.

”היחס יוצא יו”ר ועדה אחת ל-26 ח”כים. זה רצחת וגם ירשת. היחס של חברי הוועדה חייב להיות כמו יחס חברי הכנסת של הקואליציה לאופוזיציה. זו קואליציה צרה וזה צריך לבוא לידי ביטוי בחלוקת חברי הוועדות ויו”ר שלהן. ההצעה לא חוקית, לא סבירה ולא הגיונית. אני מציע לכם, תתעשתו”.

ביטן הוסיף כי האופוזיציה לא תמנה אף ח”כ מסיעות האופוזיציה, עד אשר הקואליציה תאפשר לאופוזיציה לקבוע מי מהם יהיו סגנים מטעמה: “לא יכול להיות שהקואליציה תחליט מי מהאופוזיציה יהיה סגן יו”ר מטעמה”.

ח”כ דודי אמסלם אמר בוועדה: ”אם לא יהיה לנו ייצוג הולם לא נבוא לכנסת ולא נשתתף בשום ועדה ונשחק את המשחק שלכם. לא נשתתף בוועדות ולא בנשיאות הכנסת. תנהלו את הכנסת לבדכם. אתם מתנהגים כמו גנגסטרים ונוכלים. מי שעושה את כל הבריונות הזאת זה שני המומרים הטיפשים האלה, אלקין וסער. הם רוצים להשפיל אותנו”.

ח”כ גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד שאלה: “למה שלא נקים גם ועדת קישוט? דוד ביטן יהיה האחראי לגזור סוכות, אורית סטרוק תהיה בוועדת המעודדות, נבוא עם פונפונים”.

ח”כ אבי מעוז מהציונות הדתית שאל: “למה בוועדת הכנסת יש לקואליציה שלושה חברים יותר מהאופוזיציה? איפה היחס?”

ח”כ שמחה רוטמן: “כאשר הקואליציה מבקשת רוב גדול יותר בוועדה מסוימת, היא מפצה את האופוזיציה בוועדות אחרות. כאן לקחתם את הכל”.

הוא טען כי ההצעה מנוגדת לחוק ולתקנון הכנסת, ולא ניתן להעלות אותה להצבעה. הוא הדגיש: “אתם פועלים מתוך תחושות נקם”.

ח”כ מנסור עבאס שנכנס לדיון התקבל בקריאות: “ברוך הבא, ראש הממשלה!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות