הח”כ מרע”ם חגג • סמוטריץ: מה נמכר לשמירת כיסאו של בנט?

ח"כ ווליד טאהא צייץ בתום ישיבת סיעה: "הגענו להסכמות ליישום מיידי של שורת החלטות מההסכם הקואליציוני, בנוסף להחלטות אחרות שקשורות לחברה הערבית. בימים הקרובים נהיה עדים להחלטות משמעותיות בסוגיות רבות" • סמוטריץ: "בימים הקרובים נדע מה מהנכסים של המדינה נמכר"
אריה ריבקינד
ג' אב התשפ"א / 12.07.2021 00:51

בתום ישיבה שקיימה הערב (ראשון) סיעת רע”ם, שהתכנסה על רקע האולטימטום ששיגרה היום לעבר ראשי הקואליציה – לאחר כמה ימים בהם טענו כי ההבטחות שניתנו להם בהסכמים הקואליציוניים לא ממומשים – נראה כי בסיעה הערבית  קיבלו את מבוקשם.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

לקראת חצות צייץ ח”כ ווליד טאהא בחשבון הטוויטר שלו: “בתום יום גדוש מגעים, הגענו להסכמות בנוגע ליישום מידי של שורה של החלטות מההסכם הקואליציוני של רע״מ, בנוסף להחלטות אחרות שקשורות לחברה הערבית”.

הסיעה התכוונה להתכנס מחר לישיבה נוספת, כדי להחליט כיצד יתנהלו חברי הכנסת שלה בהצבעות במליאה ובוועדות הכנסת, אולם לאחר שבנט נכנע ללא תנאי ואף הרעיף עליהם מחוות חדשות, נראה כי תוכניתם התייתרה.

“בימים הקרובים”, בישר ח”כ טאהא בהודעתו, “נהיה עדים להחלטות משמעותיות בסוגיות רבות הקשורות לחברה הערבית”.

יו”ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ’ הגיב על הודעתו: “בימים הקרובים נדע מה מהנכסים של מדינת ישראל נמכר כדי לשמור על הכיסא של נפתלי בנט”.

למרות שהממשלה נכנעה בתוך שעות ספורות לאולטימטום שהציבה רע”ם, ואישרה להעביר את מנהלת הבדואים למשרד העבודה והרווחה – עדיין שרר חוסר שביעות רצון במפלגה. בין היתר משום ש’חוק קמיניץ’ לא הוקפא לחלוטין ועדיין מתקיימות הריסות בתים בנגב.

אלא שמהר מאוד התברר כי גם בתחום זה זכתה רע”ם לקצור הצלחה. שכן, זמן קצר לאחר קבלת ההחלטה שמנהלת הבדואים תועבר למשרד הרווחה, הודיעה הערב המנהלת על ביטול צווי הריסה לשישה בתים בכפר זיאדנא שבנגב, לקראת הליך הסדרה באזור.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’ מוקדם יותר הערב, בנט ולפיד מגבשים חבילת הטבות לרע”ם כדי לפייס את המפלגה ואת ראשה מנסור עבאס. המגעים עם רע”ם נוהלו היום בידי מזכיר הממשלה שלום שלמה ולדברי בכיר בקואליציה כבר הוחלט להיענות לדרישותיהם בשלושה נושאים.

בכירים ברע”מ אמרו לעיתונאי מוחמד מג’אדלה: “בממשלה הבינו את המסר שהעברנו להם הבוקר. בנט ולפיד הנחו את הצוותים שלהם לממש את ההבטחות להעברת רשות הבדואים למשרד הרווחה והקמת ועדה בין משרדית לענייני החברה הערבית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ה ישמור עלינו! מה יהיה?
    12/07/2021 13:22
    נוני
  1. קואליציה מלחיצה. נוראית!