‘הכוונה שלהם היתה לרצוח’: יידו אבנים על רכבו של הגר”ש אליהו

הגאון רבי שמואל אליהו מספר על נס ההצלה שלו מזריקת אבן בידי פורע ערבי, ודורש מהמשטרה למנוע פיגועים כאלה • "בושה לירושלים עיר הקודש שאנשים זורקים אבנים ומנסים לרצוח בה"
חיים טוויל
ג' אב התשפ"א / 11.07.2021 23:27

פורעים ערבים יידו הערב (ראשון) אבנים לעבר רכבו של הגאון רבי שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, בעת שנסע ברחוב ראבעה אל עדוויה – ציר מרכזי בשכונת א-טור בירושלים – בדרכו לפגישה בשכונת מעלה הזיתים.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

בחסדי שמיים, הרב אליהו לא נפגע, אך נהגו נחתך בידו מרסיסי זכוכית שעפו לעברו מהחלון שנופץ.

נגרם נזק לרכב.

הרב אליהו גולל את ‘פיגוע האבנים’: ”נסעתי עכשיו בירושלים, בתוך ירושלים, וזרקו עלי אבנים בגובה הראש שלי. אם האבן היתה פוגעת זה יכול להיות מסוכן, סכנת חיים. למזלי נסעתי ברכב של אבא, הרב אליהו, והשמשות חזקות, וזכות הרב הגנה ואני חי וקיים ברוך השם”.

הרב הוסיף:  ”הכוונה שלהם היתה לרצוח. שהקדוש ברוך הוא יכרית אותם, בושה לירושלים עיר הקודש שאנשים זורקים אבנים ומנסים לרצוח בה. זה לא ייאמן כי יסופר”.

הגר”ש אליהו הדגיש: ”אנחנו מצפים ממשטרת ישראל לרדוף אותם ולשים אותם בכלא כמו רוצחים, שמערכת המשפט תטפל בהם ולא תשחרר אותם. לא ייתכן שערבים ינסו להרוג בתוך בירת ישראל, עיר הקודש”

יו”ר עוצמה יהודית, ח”כ איתמר בן גביר, פנה למפכ”ל המשטרה  ודרש “להגביר את האכיפה ולהחמיר בענישה”.

“טרור האבנים גרם הפעם לפציעה. אבל שלא נטעה, אבן מסוגלת להרוג וצריכים להתייחס לזה בהתאם, להגביר את האכיפה ולהחמיר בענישה. במעלה הזיתים זו אינה הפעם הראשונה שרוגמים יהודים באבנים ואסור לנו לעבור על כך בשתיקה”.

בן גביר הוסיף: “פניתי למפכ”ל המשטרה וצירפתי דו”ח אירועי טרור לטיפול המשטרה. אמשיך לעקוב אחרי האכיפה במקום ולהיאבק להגברת הביטחון האישי של המבקרים”.

ממשטרת ישראל נמסר: “כוחות המשטרה ומשמר הגבול פועלים בחודשים האחרונים – תוך פריסה רחבה ומעובה ברחבי העיר ירושלים, בדגש לשכונותיה המזרחיות – למניעת אירועי הפרת סדר, אלימות, התפרעות וסיכון ביטחונם של התושבים והבאים בשערי העיר, ללא מורא ובנחישות רבה.

“במהלך הפעילות, נעצרו מאות חשודים בגין הפרת סדר, יידוי אבנים, בקבוקי תבערה, ירי זיקוקין, פגיעה באזרחים ושוטרים וגרימת נזק. השוטרים ימשיכו לפעול בנחישות כנגד כל אירועי האלימות והפרת הסדר הפוגעים בביטחון הציבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות