בנט נכנע לדרישות של רע”ם – ומגבש עבורם גם חבילת הטבות

שעות לאחר שברע"ם הציבו אולטימטום כי לא יצביעו עם הקואליציה אם לא יבצעו עוד היום הדרישות שהציבו: הממשלה אישרה טלפונית להעביר סמכויות המנהלת של הבדואים למשרד הרווחה • הליכוד: "כדי לשרוד כראש ממשלה עם 6 מנדטים בנט נכנע שוב לדרישת עבאס ומכר את הנגב"
אריה ריבקינד
ב' אב התשפ"א / 11.07.2021 20:07

הממשלה נכנעה הערב (ראשון) לאולטימטום שהציבה מוקדם יותר היום מפלגת רע”ם, ואישרה להעביר את האגף הבכיר לפיתוח כלכלי-חברתי בחברה הבדואית בנגב וכן את הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב ממשרד הכלכלה והתעשייה למשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

ההחלטה על העברת המשרדים הובאה לאישור השרים טלפונית.

“הממשלה מאשרת כעת – במשאל טלפוני, את העברת הגופים הבאים ממשרד הכלכלה והתעשייה למשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים: האגף הבכיר לפיתוח כלכלי-חברתי בחברה הבדואית בנגב, הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב”, נכתב בהודעת הממשלה.

עוד צוין כי “מדובר במימוש ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו טרם הקמת הממשלה”.

אלא שלפי ההסכמים המהלך היה אמור להתבצע בעוד שבועיים, ולא היום.

האישור התקבל שעות בודדות לאחר שמפלגת רע”ם הציבה תנאי לנפתלי בנט, לפיו אם לא יעלה את העניין להצבעה מיידת עוד היום – חברי המפלגה לא יהיו מחויבים יותר למשמעת הקואליציונית.

בכירים ברע”מ אמרו לעיתונאי מוחמד מג’אדלה: “בממשלה הבינו את המסר שהעברנו להם הבוקר. בנט ולפיד הנחו את הצוותים שלהם לממש את ההבטחות להעברת רשות הבדואים למשרד הרווחה והקמת ועדה בין משרדית לענייני החברה הערבית”.

מיד לאחר קבלת ההחלטה, מנהלת הבדואים שעל העברת סמכויותיה למשרד הרווחה נלחמה רע”ם, הודיעה הערב על ביטול צווי הריסה לשישה בתים בכפר זיאדנא שבנגב, לקראת הליך הסדרה באזור.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בנט ולפיד מגבשים חבילת הטבות לרע”ם כדי לפייס את המפלגה ואת ראשה מנסור עבאס. המגעים עם רע”ם נוהלו היום בידי מזכיר הממשלה שלום שלמה ולדברי בכיר בקואליציה כבר הוחלט להיענות לדרישותיהם בשלושה נושאים.

ההטבה הראשונה שכבר אושרה בממשלה היא העברת סמכויות מנהלת הבדואים למשרד הרווחה. דרישות נוספות אליהם בנט ולפיד ייענו הן הקמת צוות בלשכת ראש הממשלה לטיפול פרטני בהריסת מבנים, והרחבת נציגות רע”ם בוועדות הכנסת.

בתגובה על הכניעה של הקואליציה, בליכוד תקפו את הממשלה: “כדי לשרוד כראש ממשלה עם 6 מנדטים בנט נכנע שוב לדרישת מנסור עבאס ומכר את הנגב לידיו. מעניין מה עוד הוא יסכים שיסחטו ממנו כדי שיוכל להישאר בשלטון. נפיל את ממשלת עבאס-בנט בהקדם”.

עוד לפני האולטימטום של רע”מ תקף היום ח”כ מאזן גנאים בתוכניתו של נאדר אבו תאמר ברדיו ‘מכאן’: “אין סיפור אהבה בין מנסור עבאס והממשלה החדשה. בנט ונתניהו? שניהם גרועים”.

ומה הוא חושב על חוק האזרחות שהקואליציה לא הצליחה לאשר? “חוק האזרחות גזעני. 20 אלף משפחות סובלות בגללו. אני מתנגד לו. נמנעתי כדי לא להפיל את הממשלה. אבל זה מבהיר שיש לנו קווים אדומים. עזה, לבנון והמקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים הם קווים אדומים”.

כשנשאל על תגובה צבאית אפשרית לירי מרצועת עזה לעבר ישראל, גנאים לא היסס לקבוע: “אני אפרק את הקואליציה אם הממשלה תתקוף את עזה”.

גנאים טוען גם, כי “התקשורת העברית מגויסת כולה לשירות הממשלה”.

הוא ביקש להבהיר שמבחינת רע”מ הממשלה עדיין במבחן. “נמתין כדי לוודא את טיבה של הממשלה החדשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות