עוד פירצה I בג”ץ: בעוד חצי שנה – גם להט”בים יבצעו פונדקאות בישראל

בית המשפט קבע כי בתוך שישה חודשים תבוטלנה ההגדרות הקבועות בחוק, המדירות גברים יחידים ולהט"בים מגישה להסדר הפונדקאות • הפסיקה התקבלה לאחר שהמדינה הודיעה: "בעת הנוכחית אין היתכנות פוליטית מעשית לקידום הליכי חקיקה בסוגיה הנדונה"
אריה ריבקינד
ב' אב התשפ"א / 11.07.2021 12:16

ממשיכים לפרוץ את קדושת המשפחה היהודית: בג”ץ קבע היום (ראשון) כי בתוך שישה חודשים יבוטלו ההגדרות הקבועות בחוק, המדירות גברים יחידים ובני זוג להט”בים מגישה להסדר הפונדקאות.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

לאחר שבמשך למעלה משנה לא ביצעה המדינה קידום תיקון חקיקה מתאים, קבע בית המשפט כי לא ניתן להשלים עם מה שהוא מגדיר – המשך הפגיעה הקשה בזכויות אדם הנגרמת כתוצאה מהסדר הפונדקאות הקיים, וכי יש לתת סעד אופרטיבי לעותרים.

בפסק הדין החלקי שניתן שנה וחצי, בחודש פברואר 2020, נקבע כי הסדר הפונדקאות הנוכחי אינו חוקתי. עם זאת, נוכח מורכבות הסדר הפונדקאות, ניתן למחוקק פרק זמן של 12 חודשים לצורך קידום תיקון חקיקה.

בחלוף שנה ממועד מתן פסק הדין החלקי, ביקשה המדינה להאריך את פרק הזמן שנקצב למתן פסק דין סופי בהליך, במטרה לאפשר קידום פתרון חקיקתי.

עתה עדכנה המדינה את בג”ץ:  “בעת הנוכחית אין היתכנות פוליטית מעשית לקידום הליכי חקיקה בסוגיה הנדונה”.

בעקבות כך, הוחלט פה אחד על “ביטול ההגדרות אשר מדירות באופן גורף מהסדר הפונדקאות גברים יחידים ובני זוג מאותו מין תוך פירוש יתר הוראות ההסדר בהתאם לאמות המידה שהותוו בפסק הדין החלקי ולחזקה לפיה כל דבר חקיקה מבקש לקדם זכויות אדם ולא לפגוע בהן”.

לנוכח העובדה שמחיקת ההגדרות בחוק ההסכמים מרחיבה את הגישה להסדר הפונדקאות, הוחלט לתת שהות של שישה חודשים בטרם ייכנס הסעד המוצע לתוקפו, וזאת על מנת לאפשר גיבוש הנחיות מקצועיות מתאימות.

ח”כ בצלאל סמוטריץ על פסיקת בג”צ: “השבת, המשפחה והכשרות הם מסימניה המובהקים ביותר של היהדות. אורח החיים היהודי שמר על עם ישראל במשך דורות. כמה אור וטוב היהדות הביאה לעולם. הממשלה הזו, יחד עם בג”ץ סימנה לעצמה מטרה – כרסום ביהדותה של מדינת ישראל” .

ח״כ יעקב ליצמן: “שופטי בג״צ מתגלים כסיעה נוספת בקואליציה הרפורמית של בנט-ליברמן-קריב-לפיד, תוך סיכון עתיד העם היהודי והרס צביון המדינה ומסורת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות