משבר חדש I רע”ם הודיעה: נצביע נגד הממשלה עד הודעה חדשה

האולטימטום של רע״ם לבנט: העבר עוד היום סמכויות מנהלת הבדואים ממשרד רה"מ • גנאים: "אפרק הקואליציה אם הממשלה תתקוף את עזה" • "אין סיפור אהבה בין עבאס והממשלה" • שיקלי: צריך הסברים למה הם משענת קנה רצוץ? • בן גביר: "בנט ולפיד שבויים בידי האחים המוסלמים"
אריה ריבקינד
ב' אב התשפ"א / 11.07.2021 11:21

עד כמה השותפות של ממשלת בנט עם מפלגת רע”מ יציבה? לפי ההכרזות של חברי המפלגה הערבית, נראה שלא ממש.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12,  הביא את דבריו של גנאים בתוכניתו של נאדר אבו תאמר ברדיו ‘מכאן’: “אין סיפור אהבה בין מנסור עבאס והממשלה החדשה. בנט ונתניהו? שניהם גרועים”.

ומה הוא חושב על חוק האזרחות שהקואליציה לא הצליחה לאשר – בין היתר בשל התנהלות מפלגתו?

“חוק האזרחות גזעני. 20 אלף משפחות סובלות בגללו. אני מתנגד לו. נמנעתי כדי לא להפיל את הממשלה. אבל זה מבהיר שיש לנו קווים אדומים. עזה, לבנון והמקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים הם קווים אדומים”.

כשנשאל על תגובה צבאית אפשרית לירי מרצועת עזה לעבר ישראל, גנאים לא היסס לקבוע: “אני אפרק את הקואליציה אם הממשלה תתקוף את עזה”.

גנאים טוען גם, כי “התקשורת העברית מגויסת כולה לשירות הממשלה”.

הוא ביקש להבהיר שמבחינת רע”מ הממשלה עדיין במבחן. “נמתין כדי לוודא את טיבה של הממשלה החדשה”.

ואם האיומים של ח”כ גנאים לא הספיקו, זמן קצר אחריו הצהיר ח”כ ווליד טאהא מרע”ם כי הוא וחבריו לא ישתתפו בדיוני הוועדות ולא יצביעו על חוקים במליאה.

“הודעתי לקואליציה שחברי הכנסת של רע״מ לא ישתתפו בדיוני הועדות ולא יצביעו על חוקים במליאה עד להודעה חדשה!”, צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

הסיבה, לפי גורמים במפלגה: “רע״ם מקדמת את הממשלה – והממשלה לא מקדמת את רע״ם”.

לפי דיווח בחדשות 13, רע”ם הציבה גם אולטימטום לבנט: העבר עוד היום את סמכויות מנהלת הבדואים ממשרד ראש הממשלה – או שנשתחרר לגמרי ממשמעת קואליציונית.

הפרשן עמית סגל כתב: “רע”ם דורשת שמנהלת הבדואים תעבור למשרד הרווחה עוד היום. לפי ההסכם אמורה לעבור עוד שבועיים. בנוסף, המפלגה דורשת לו”ז להתקדמות הנושאים שנסגרו במו”מ הקואליציוני.

“לא מדובר בדברים חדשים, ורובם ממילא יקרו”, ציין סגל, “אבל התחושה היא שדברים קורים רק בכוח”.

העיתונאי מוחמד מג’אדלה דיווח: “ההתקוממות ברע”מ כלפי הקואליציה זו תגובה לשיתופי פעולה שנרקמים עם המשותפת ותו לא”.

גם העיתנאית דפנה ליאל מחדשות 12 כתבה: “ברע״ם לא אהבו את הדיווח מאולפן שישי על הניסיונות בקואליציה לחתור להבנות רחבות עם המשותפת. אתמול השר מאיר כהן גם אישר את זה מול המצלמות בראיון שנתן לי ב’פגוש את העיתונות’. בקיצור רע״ם רוצה לוודא שכל ההישגים המשמעותיים יהיו שלה ולא של אף אחד אחר”.

גורם במפלגת רע”מ אמר ל’כאן חדשות’: “לא נאפשר לקואליציה לנהל משא ומתן עם הרשימה משותפת שיחליש את כוחנו בכנסת”.

ח”כ עמיחי שיקלי הגיב: “צריך לתת עוד הסברים למה הממשלה הזו נשענת על משענת קנה רצוץ? או שהראיון הזה של ‘השותף הטבעי’ בממשלה והמסקנות המסוכנות היוצאות ממנו מספיקות?”

ח”כ בן גביר אמר:  “הודעתו של תומך הטרור מאזן גנאים כי יפיל את הממשלה, היא עוד הוכחה שאין לבנט ולפיד מנדט לגיטימי מעם ישראל. הזהרנו וזה קורה, בנט ולפיד שבויים בידי האחים המוסלמים שיורקים לעם ישראל בפרצוף. הקמת ממשלה הנשענת על תומכי טרור חושפת שוב את הטעות ההיסטורית שעשו בנט ולפיד בלגיטמציה שהעניקו לתומכי טרור”.

ח”כ בן גביר הוסיף: “בנט ולפיד הקימו ממשלה שדגל שחור מתנופף מעליה ועכשיו אפשר להבין למה כשהדרום בוער, הממשלה לא תוקפת בצורה אמיתית את עזה: מנסור עבאס לא מרשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות