הזמר נתן גושן נזכר איך מרן הרב חיים קנייבסקי שינה לו את השם

הזמר נתן גושן סיפר בראיון שהעניק לרז שכניק ב'ידיעות אחרונות': "אמא שלי הייתה חברה טובה של רעייתו, הרבנית בת שבע, והיא שאלה אותו על השם שלי. הוא אמר לה שעדיף נתן" • ואיך החל לשמור שבת?
חרדים 10
ב' אב התשפ"א / 11.07.2021 01:40

הזמר נתן גושן סיפר בראיון שהעניק לרז שכניק ב’ידיעות אחרונות’ איך מרן הגר”ח קנייבסקי המליץ לו, לפני למעלה מ-15 שנה, לשנות את שמו ממתן לנתן.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

“הרב קנייבסקי שינה לי את השם ממתן לנתן”, סיפר. “אמא שלי הייתה חברה טובה של רעייתו, הרבנית בת שבע, והיא שאלה אותו על השם שלי. הוא אמר לה שעדיף נתן.

“שאלתי את עצמי, אני אוהב את השם נתן? לא יודע. שאלתי, ואת מתן אתה אוהב? אמרתי לעצמי, וואלה לא. אני זוכר שניתקתי את הטלפון ואמרתי לכולם, ‘חברים,
מהיום נתן גושן’.

גושן מספר בראיון איך התחיל לחזור בתשובה.

“עזבתי את הבית בגיל 15. הרגשתי שאני רוצה לחיות חיים אחרים. ההתקרבות לדת קרתה אחרי שאחותי הילה התחזקה לפניי, יצאה לתהליך משלה של חזרה בתשובה והספרים היו בבית. אני זוכר שהיא ניסתה בעדינות לתת לי ספר לקרוא, כשהייתי ילד חילוני למהדרין, וזה לא היה פשוט.

“יום אחד, דווקא כשהיא יצאה, מהסקרנות, הלכתי לבדוק בעצמי ופתחתי את הספר ‘השתפכות הנפש’, של רבי נחמן. באותם רגעים של קריאה אז הבנתי שהנשמה שלי צריכה התייחסות.

“קצת אחרי גיל 15 לקחתי אוטובוסים מלוד להר מירון והסתובבתי שם לבד. זו הייתה תקופה של חיפוש, אולי הטובה והמשוחררת בחיי.

“הייתי ילד שיכול להיזרק בכל מקום, אז נמנמתי פה ושם, ישנתי אצל אנשים טובים שהסכימו לארח אותי לפעמים. הרגשתי שאני משוחרר וזה היה הרגע שבו החלטתי לשים כיסוי ראש. שמתי כיפה, גידלתי פאות אני שומר שבת, שם ציצית. התהליך שלי גם הבהיל את אמא שלי מאוד. כולם חיכו מסביב שזה יהיה עוד משהו שיחלוף כמו כל השיגעונות שלי. אבל אצלי זה רק התחזק”.

בראיון סיפר על הרגע בו החליט לשמור שבת: “היו לי קשיים עם לשמור שבת. בתקופת הצבא היו נפילות והיה לי קשה עם זה מאוד. אחרי שהשתחררתי הייתה לי בת זוג, ויום אחד הלכתי לקחת אותה מהעבודה, בשבת. ממש לפני שהגענו הביתה עברנו תאונת דרכים, רכב נכנס בי חזיתית, התעלפתי וכשהתעוררתי שמעתי בומים כי ניסו לחלץ אותנו מהאוטו, הדלתות התעקמו.

“זוכר שאמא שלי רצה למקום מהבית, לראות שאני בסדר. חברה שלי ואני נפצענו קל וכולנו בכינו שם יחד. ביקשתי סליחה מבת הזוג למרות שלא הייתי אשם בתאונה, ביקשתי סליחה מאמא שלי על האוטו וביקשתי סליחה מעצמי, על זה שאני מאשים את עצמי בהכל בלי לבדוק. מאז לא חיללתי שבת יותר”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות