יהודה גליק עוכב לחקירה במחסום ולג’ה: מה עשה ברכב שב”ח פלסטיני

שוטרים במחסום ולג'ה עיכבו את הח"כ לשעבר בטענה שהתכוון להעביר ברכבו שב"ח • גליק טען: מדובר בטרמפיסט - והוא זה שפנה אל השוטרים מיוזמתו כדי להבין אם הוא יכול להמשיך עמו • בתום עימות גליק הובל אזוק לחקירה בבסיס מג"ב - ממנה שוחרר הלילה בערבות של 5,000 שקלים
חיים טוויל
ב' אב התשפ"א / 11.07.2021 00:38

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק עוכב הערב (מוצאי שבת) במחסום וואלג’ה סמוך להר גילה שמדרום לירושלים לחקירה במשטרה, בחשד שניסה להכניס לישראל שוהה בלתי חוקי.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

לפי דיווח בחדשות 12, לאחר שעוכב לחקירה טען גליק כי מדובר בטרמפיסט פלסטיני שאסף במכונית בדרך. לדבריו, בהגיעו למחסום פנה בעצמו לשוטרים ששהו בו, וביקש שיבדקו את הפלסטיני כדי שידע אם הוא יכול להמשיך ולהסיעו.

גליק ביקש מהשוטרים שישיבו לו את תעודת הזהות ומשלא הסכימו, סירב להתלוות אליהם לניידת. בתום הוויכוח הוסע גליק אזוק בידיו לחקירה בבסיס משמר הגבול בעטרות – ממנה שוחרר במהלך הלילה בערבות של 5,000 שקלים.

השוהה הבלתי חוקי נעצר שנתפס הועבר לכלא עופר.

ממג”ב נמסר: “במהלך פעילות שגרתית של לוחמי מג”ב המוצבים במעבר יעל שבעוטף ירושלים, עצרו הלוחמים רכב לבדיקה. בתוך הרכב ישבו נהג ונוסע נוסף בתא הנוסעים האחורי. בבדיקה התגלה כי הנוסע הינו שוהה בלתי חוקי ללא אישורי כניסה לישראל.

“כאשר הודיעו הלוחמים לנהג כי הוא מעוכב הוא החל להתפרע ולסרב לעיכוב. הנהג החשוד נעצר, ויחד עם השוהה הבלתי חוקי הועברו לחקירה במשמר הגבול בסיומה הנהג החשוד שוחרר בערבות כספית והשוהה הבלתי חוקי הועבר למעצר בכלא עופר”.

גליק טען בראיון ברשת ב’ כי הטענות נגדו משוללות כל יסוד. “בשבת היינו בהר גילה, בסביבות 22:15 נסעתי לירושלים. בשער עמד בחור שביקש טרמפ, הכנסנו אותו. אמר שהוא פלסטיני, שאלתי אם יש לו אישורים – ענה כן. כשהגעתי למחסום עצרתי וקראתי לשוטר שיבדוק אותו”.

גליק התלונן על היחס שקיבלו מהמשטרה: “נהגתי באזרחות למופת, המשטרה משקרת. אמרתי לקצין – ‘תביא לי את התעודת זהות שלי ואשמח להצטרף אליך’, זה נקרא התפרעות? הטענות נגדי הזויות.

“הוציאו אותי בכוח מהרכב, שמו עליי אזיקים והכניסו בכוח לניידת. נכנסתי לחקירה אחרי 1:00 בלילה ושוחררתי בסביבות 2:30”.

לפני חצי שנה הודיע גליק על כוונתו להתמודד בבחירות 2021 לנשיאות, אך מאוחר יותר – כשהבין שלא יקבל די חתימות מחברי הכנסת- הודיע על פרישה מהמירוץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות