‘בכה כל הזמן”: החלום הלילי של היהודי התגשם בבוקר בדוכן תפילין

ישראל יוספי
|
ב' אב התשפ"א / 10.07.2021 23:10
ר’ ברל’ה לויטין, חסיד חב”ד המתגורר בבלוד, מקים  מזה 10 שנים ברציפות מדי יום שישי, דוכן להנחת תפילין באזור התעשייה רמלה • ביום שישי האחרון הוא נתקל בסיפור מרגש מהחלומות • “הוא בכה כל הזמן כשאמר את ‘שמע ישראל’ ומיד אחר כך הסתלק אל השוק”

ר’ ברל’ה לויטין, חסיד חב”ד המתגורר בעיר לוד, מקים  מזה 10 שנים ברציפות מדי יום שישי, דוכן להנחת תפילין באזור התעשייה רמלה, כדי לזכות יהודים בהנחת תפילין.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

לויטין:  “בערב שבת אני עוזב הכל –  קניות ובישולים, ויש זמן קבוע שאני מקדיש ביום שישי להנחת תפילין ליהודים. אני לוקח איתי שולחן מתקפל ושני זוגות תפילין ומציע לעוברים ושבים להניח תפילין”.

בערב שבת האחרונה, פרשת מטות מסעי, ברל’ה הזיל דמעה, לאחר שהיה שותף לסיפור מרגש.

“פניתי ליהודי מבוגר בשנות ה-70 לחייו והצעתי לו שיניח תפילין” , מספר ברל’ה בשיחה עם חרדים 10. “בעת ששאלתי אותו אם הוא מעוניין להניח תפילין – היהודי  פרץ מיד בבכי ושאל אותי: ‘אתה תעזור לי?’ אמרתי לו: ‘בוודאי, בשביל זה אני כאן’…”.

ואז, תוך שהוא ממרר בבכי, אמר היהודי לברלה: “היום – יום שישי, זהו יום הפטירה של אבי, ובלילה אבא התגלה אלי בחלום, ואמר ל: ‘תעשה משהו יהודי בשבילי תניח תפילין לכבודי’.

“אמרתי לו”, סיפר הבן, “שהרבה שנים לא הנחתי תפילין ואני כבר לא זוכר איך מניחים תפילין. אבא אמר לי: ‘אל תדאג, יהיה מי שיעזור לך’. והנה אתה כאן כדי לעזור לי…

ברל’ה: “חשבתי לדבר איתו שילך לתפילת מנחה ויגיד ‘קדיש’, אבל הוא היה נראה ממש בטראומה ונעלם מהמקום ישר לאחר שהוריד את התפילין. הוא בכה כל הזמן כשאמר את ‘שמע ישראל’ ומיד הסתלק אל השוק.

“הוא ראה שהחלום שלו התגשם, שמה שאבא שלו אמר שהיה מי שיעזור לו – כל מה שדיבר עם אביו בחלום התגשם. אי אפשר היה לנהל שיחה איתו. הוא כל הזמן בכה.

״לא היה לי הרבה מה לומר לו, לא מצאתי מילים בפי. לאחר שהוא הלך הזלתי דמעה… זה מרגש שאדם חולם כזה חלום וזה מתגשם על ידי”.