עמוד נפל על בית של ניצול שואה: בכמה בזק וחברת הובלות יפצו?

שנתיים אחרי: קשיש בן 96 יקבל 104 אלף שקלים, לאחר שחברת אוברזסיז ובזק התווכחו ביניהן על מי מוטלת האחריות בנזק שנגרם לו - אחרי שמשאית של חברת ההובלות התנגשה בעמוד של בזק,- שנפל על גג ביתו
חרדים 10
כ"ט תמוז התשפ"א / 09.07.2021 16:23

בית המשפט פסק היום (שישי) כי חברות בזק ואוברסיז יפצו בכ-104 אלף שקלים ניצול השואה בן ה-96 שביתו נפגע. כך דווח אבי כהן ב’ישראל היום’

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

וזה דבר המעשה: לפני שנתיים נפל עמוד של חברת בזק נפל על גג רעפים בביתו של הקשיש, כתוצאה מפגיעת משאית של חברת אוברסיז שינוע והפצה בע”מ.

המקרה הביא את שתי החברות הגדולות להתווכח ביניהן, כשהקשיש מוצא עצמו בתווך: מיהו האחראי על תיקון הנזק?

בשל מחלוקת האחריות בין החברות, הן לא הציעו לתובע לשלם את עלויות התיקון במועד הגשת התביעה, והתובע מצידו, בשל מצבו הכלכלי וגילו, לא תיקן את המבנה.

במהלך הדיון בהוכחות, אמר הקשיש: “מאיפה לקחת כסף לזה קודם כל? ולמה אני צריך לתקן את הגג בגלל מישהו אחר ששבר את זה? הם היו צריכים לעשות את זה ממזמן כבר. למה עושים את כל המשפטים האלה? זה איום ונורא מה שהולך פה”.

באי כוח החברות של בזק ואוברסיז שינוע ניסו להתנער – וטענו מנגד: “כפי שסברנו ועודנו סוברים, אין לנו אחריות לאירוע ואין באפשרותנו לתקן כמימון ביניים כל נזק שאנחנו נתבעים עליו”.

בית המשפט שקיבל את התביעה של הקשיש במלואה, מתח ביקורת חריפה על התנהלות החברות: “הנתבעות ניסו להפוך את ניצול השואה דל האמצעים לכיס עמוק עבורן”.

בפסק הדין נכתב: “יש פעמים שבהן נדרשים נתבעים להסתכל לאדם הפשוט בעיניים. בענייננו, הנכס שניזוק היווה מקור לחמו של התובע. ההגינות מחייבת לסייע ולהקל על סבלו ונזקיו הכלכליים ומתן מענה מידי, תוך התחשבות ורגישות למצבו של התובע. יש לפעול בכלים המשפטיים העומדים לרשות החברות, על מנת לפתור את המחלוקות שבניהן, ושאינן מעניינו של התובע”.

השופטת ציינה עוד, כי התובע המשיך להפסיד לכל אורך המשפט בגין תשלום ארנונה אותו נדרש לשלם על מבנה שאינו יכול להשכיר. “שתי הנתבעות לא הציעו להקטין את הנזק או להעמיד סכום נדרש לצורך תיקון מיידי של הגג”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות