30 מיליארד דולר: זה תפקידו החדש של ראש המוסד היוצא יוסי כהן

קרן ההון סיכון הגדולה בעולם פותחת נציגות בישראל - ומי שינהל את פעילותה הוא ראש המוסד לשעבר: יאתר חברות ישראליות המתאימות להשקעה • סופטבנק השקיעה השקעות ענק בין היתר בחברות כמו אובר, עליבאבא וטיקטוק
חרדים 10
כ"ט תמוז התשפ"א / 09.07.2021 14:40

ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, יעמוד בראש פעילות ההשקעות של קרן ההון סיכון ‘סופטבנק’ בישראל.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

‘סופטבנק’ היא חברת אחזקות יפנית שבראשה עומד המשקיע היפני מסיושי סאן, ובבעלותה כמה קרנות השקעה – בהן קרן ויז’ן פאנד 1, המנהלת יותר מ-100 מיליארד דולר ונחשבת כיום לקרן השקעות ההייטק הבולטת בעולם.

בין השאר, היא השקיעה השקעות ענק בחברות כמו אובר, עליבאבא, טיקטוק, דידי וקלרנה.

סופטבנק ביצעה עד כה כמה השקעות במספר חברות בישראל, בין השאר בחברות טראקס, רדיס לאבס, אניוויז’ן וסייבריזן.

כהן יוביל את הפעילות המקומית של קרן ויז’ן פאנד 2, המנהלת 30 מיליארד דולר, והמטרה שלו תהיה להקים זרוע השקעות מקומית שתאתר חברות ישראליות המתאימות להשקעה, ויסייע במציאת שווקים עולמיים בדגש על אסיה עבור סופטבנק העולמית.

לפי דיווח בגלובס, אחת הסיבות לבחירתו של כהן הוא היותו דמות מוכרת ואהובה בישראל, הגם שאינו מגיע מרקע של השקעות. כהן נחשב כבעל יכולת לחבר יזמות ישראלית וטכנולוגיה ולפתוח להן דלתות בכל חברה, ממשלה או רשות ציבורית.

יאני פיפיליס, שותף מנהל בסופטבנק ומנהל תחום אירופה והמזרח התיכון שלה אמר ל’גלובס’: “כשפגשנו את מר כהן, מאוד התרגשנו מהאפשרות לעבוד יחד. הוא מחובר מאוד לתעשייה הישראלית בכללה והיכולת שלו למנף את קשריו בעולם היא קריטית לחיבור בין היזמים המקומיים לתעשיית העולמית, במיוחד זו המבוססת על בינה מלאכותית.

“אחד הדברים שאנחנו מתגאים בהם במיוחד הוא היכולת לחבר בין חברה מקומית לרשת של יותר ממאתיים חברות בכל העולם בהן שבהן אנו מעורבים, ולקחת אותן לטריטוריות כמו אסיה, יפן והמזרח התיכון. הניסיון הבינלאומי של מר כהן וההיכרות שלו עם אזורים אלה הם נכס גדול עבורנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות