ה’מועצת’ של דגל על גזרת המעונות יום: “לא יעלה בידם מאומה”

חברי מועצת גדולי התורה מזהירים: "אין לשתף פעולה עם אנשי השלטון, וקל וחומר שלא להתמנות אצלם לתפקיד כל שהוא, כגון 'יועצים' למיניהם" • "הרשויות המקומיות  וכן בעלי מוסדות וכדומה, הנצרכים לקשר עם משרדי הממשלה לשגרת הקיום, יעשו זאת אך ורק לאחר התייעצות ושאלת חכם"
יוסף גרינבוים
כ"ט תמוז התשפ"א / 09.07.2021 01:39

ממשלת השמאל והגזרות על הציבור החרדי: מועצת גדולי התורה של ‘דגל התורה’ מפרסמת הבוקר (שישי) בשער ביטאון ‘יתד נאמן’ קול קורא מיוחד – תחת הכותרת: ‘מי לה’ אלי’.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

בקריאה נאמר: “לב מי לא יחרד ביות והרחוקים מתורה ומצוות נשאו ראש, ורוצים לעקור את כל הקדוש והיקר לישראל ולפגוע בטהרת ישראל ובקדשיו, ולבטל לימוד התורה, שמירת שבת וחינוך וגרות כהלכה, וסכנה גדולה מרחפת על קיום יסודות התורה הקדושה בארץ הקודש”.

חברי המועצת מתייחסים ל’גזרת המעונות יום’ של שר האוצר אביגדור ליברמן – וכותבים: “וכבר בימים אלו  מכריזים הם על רצונם להצר צעדיהם של אברכי הכוללים עמלי התורה המסולאים בפז, אשר נשותיהם הצדקניות מוסרות עצמן שיהא ביתם בית של תורה על טהרת הקודש, ומדמים בנפשם שעל ידי גזרותיהם  למנוע מהם תקציבים לילדיהם היקרים שיחי’, יגרמו שלא ישבו באהלה של תורה, אמנם לא יעלה בידם מאומה”.

הרבנים מוסיפים: “אוי לנו שכך עלתה בימנו, וכמה עלינו להצטער על חילול שמו יתברך, ומחויבים אנו להתחזק מאוד בהתמדת לימוד התורה, ובבין אדם לחברו, ולשפוך לב כמים בתפילה וזעקה שיתרבה כבוד השם בעולם, וישבו אחים תועים בתשובה שלימה, ולא יכשלו בשרירות לבם ח”ו”.

לאחר שהם מחזקים את ידי הח”כים ש”מטכסים בכל עת עצות ודרכים כדי לעמוד בפרץ למנוע ולבטל את הגזרות” – מזהירים הרבנים:

״אין לשתף פעולה עם אנשי השלטון, וקל וחומר שלא להתמנות אצלם לתפקיד כל שהוא  וכגון ‘יועצים’ למיניהם, ואף הרשויות המקומיות  וכן בעלי מוסדות וכדומה, הנצרכים לקשר עם משרדי הממשלה לצורך שגרת הקיום, יעשו זאת אך ורק לאחר התייעצות ושאלת חכם, וגם אז יש לקיים את ההכרח בלבד אשר לא שייך בלתו, ועל כל פנים בכל שאלה המתעוררת יש להתייעץ ולשאול שאלת חכם, ואין ללמוד הלכה מפי מעשה או משאלה דומה, אלא בכל פעם צריכים לשאול ולהתייעץ שוב, ומרבה עצה מרבה תבונה”.

כפי שדווח בחרדים 10, עם הקמת הממשלה זימנו ראשי המפלגות החרדיות את המו”לים של כלי התקשורת החרדים, ודרשו מהם שלא להעניק במה לנציגי שלטון השמד ולא לשתף פעולה עם ‘יועצים חרדים’.

חברי המועצת יוצאים גם נגד מוסדות ‘ממלכתי חרדי’ ומזהירים: “חלילה מלהקים מסגרות ‘ממלכתי דתי’ וכיו”ב, בכל שם וחניכה דאית ליה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כפיה.
    09/07/2021 13:55
    יצחקי
  1. מה זה החוצפה בהתערבות בחייהם של ההורים שדורשים ממח