‘השופטים אטומים’ I בג”ץ: שלילת קצבה מהורי זורקי אבנים – לא חוקי

הפסיקה של השופטים מתחה ביקורת על החוק, אך לא פסלה אותו: לכנסת תינתן שנה לדון בפגמים בו • ח''כ בן גביר: בג"צ ממשיך להתנהג באטימות והשופטים מנותקים מהציבור"
חיים טוויל
כ"ח תמוז התשפ"א / 08.07.2021 15:15

שלילת קצבאות מהורי זורקי אבנים: בג״ץ קבע היום (חמישי) כי התיקון לחוק הביטוח הלאומי, המאפשר לשלול באופן גורף קצבאות מהורים לקטינים שילדיהם מרצים עונש מאסר בגין ביצוע עבירות ביטחוניות – פוגע באופן בלתי חוקתי בזכות לשוויון.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

עם זאת,  למרות שקבע שהחוק לא חוקתי, בג”ץ לא פסל אותו, אלא העניק לכנסת שנה על מנת שתיתן הדעת לפגמים שנפלו בו, בין השאר, לאחר שהמדינה הבהירה שהיא מקדמת תיקון חקיקה.

השופטים אסתר חיות, חנן מלצר, עוזי פוגלמן, דפנה ברק-ארז וענת ברון היו בדעת הרוב שהתנגדו לחוק וקבעו שצריך לתקן אותו. בדעת מיעוט היו השופטים ניל הנדל, יצחק עמית, נעם סולברג ודוד מינץ.

יו”ר עוצמה יהודית, ח”כ איתמר בן גביר, אמר בתגובה: “בג”צ ממשיך להתנהג באטימות ושופטיו יושבים במגדל שן מנותקים מהציבור. אבנים מסוגלות להרוג גם אם קטין השליכן.

“הצעד הראשון שאפשר להשתמש נגד זורקי אבנים ולהרתיע אותם, זה שלילת קצבאותיהם. קטין שזורק אבן חייב לדעת שיש מחיר למעשהו המסוכן ועל ההורים מוטלת האחריות עליהם”.

ח”כ בן גביר הוסיף: “נמשיך להאבק למען קידום רפורמה במערכת המשפט שתפסוק למען עם ישראל ולא למען אויביו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות