בייגה שוחט משתלח בחרדים: ‘יש שם בטלנים שבחיים לא פתחו ספר’

שר האוצר לשעבר אברהם (בייגה) שוחט בירך על ההחלטה לבטל את סבסוד מעונות היום לילדי אברכים: "הכל שם פייק, שהמוכשרים ימשיכו ללמוד תורה, צריך להפסיק את העניין הזה. האסון שלנו לא יבוא מהערבים, אלא מהבעיה הדמוגרפית הזאת"
חרדים 10
כ"ח תמוז התשפ"א / 08.07.2021 13:56

אברהם (בייגה) שוחט, שר האוצר לשעבר ממפלגת העבודה, מברך על ההחלטה של שר האוצר אביגדור ליברמן לבטל את סבסוד מעונות היום לילדי אברכי הכוללים.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

“מאה אלף לומדי תורה לא עובדים והם יכולים לשבת בכוללים ולא לתרום למדינת ישראל”, תקף בייגה שוחט. “אנו צפויים לחיות במדינת עולם רביעי בשל טענת לימוד התורה.

“הייתי אומר שהחרדים ילמדו עד גיל 21 ויעבדו בהמשך. יש שם בטלנים שבחיים לא פתחו ספר”, השתלח.

בהמשך הוסיף: “הכל שם פייק, שהמוכשרים ימשיכו ללמוד תורה, צריך להפסיק את העניין הזה. האסון שלנו לא יבוא מהערבים, אלא מהבעיה הדמוגרפית הזאת”.

מצאתם 
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש הרבה מה לשפר
    08/07/2021 14:40
    צודק
  1. יש הרבה אברכים שלא שייכים ללימוד ובטח לא יום שלם. והם סתם יושבים בכוללים ולא לומדים או עוברים מכולל לכולל ולא לומדים כלום! התפתחה כאן תרבות של בטלה לשם בטלה, העיקר לא לעבוד!
    ולאשתו הוא מספר שהוא לומד
    תורה והיא כורעת תחת הנטל של הפרנסה, הטיפול בבית וגידול הילדים.
    כידוע שהבטלה מביאה לידי כו..
    אני מכיר ראשי כוללים שאומרים במפורש לאברכים: “לא איכפת לי שאתם לא לומדים, העיקר שלא תצאו לרחוב” ראשי הקהל רוצים לשמור על האברכים כמו ילדים קטנים.
    פשוט הזוי, איפה היה כזה דבר בכל הדורות?!

    ואם באמת חוששים להשפעת הרחוב וכו
    אפשר ליצור מסגרות עבודה של חרדים כמו שעושים לנשים חרדיות או כמו ביחידות החרדיות בצה”ל עם כל התנאים של תפילות וזמן ללימוד תורה וכו. בלי גישה לדברים בעיתיים.
    וכן, גם ללמוד קצת חסידות והשקפה יהודית שכשיגיעו למפגש עם העולם שבחוץ ידעו להתמודד ולהשפיע במקום להיות מושפעים.
    תראו איך החבדניקים מגיעים למקומות של שממה רוחנית ובכל מקום מביאים אור של קדושה ומחזירים בתשובה.
    ואני ממש לא מתכוון רק לשלוחים אלא אפילו לאנשים שעובדים בעבודה רגילה, הגישה של החרדים צריכה להשתנות בכל העניין. זה פשוט נורא שאנשים מתוסכלים, ללמוד הם לא מסוגלים ולצאת לעבוד הם לא מעיזים כי מה יגידו ןמה יהיה על השידוכים של הילדים וזה לא מקובל וכו. אין מצווה לחיות בעניות.