עימות ראשון? בממשל ביידן מגנים את הריסת ביתו של רוצח גואטה

דובר שגרירות ארה"ב בירושלים הוציא הודעה חריפה בעקבות הריסת בית המחבל מונתצר שלבי, שביצע את הפיגוע הרצחני בצומת תפוח - בו נרצח יהודה גואטה הי"ד • "אין להרוס את ביתה של משפחה שלמה בגין מעשיו של אדם אחד"
חיים טוויל
כ"ח תמוז התשפ"א / 08.07.2021 12:27

עימות ראשון בין ממשל ביידן לממשלת בנט-לפיד-עבאס: שגרירות ארה”ב בירושלים פרסמה היום (חמישי) גינוי על הרס בית המחבל שרצח את יהודה גואטה הי”ד בצומת תפוח.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

בהודעת גינוי שפרסמה השגרירות נכתב: ”אנו עוקבים אחר דיווחים כי הבית נהרס. אנחנו חושבים שזה קריטי שכל הצדדים ימנעו מצעדים חד צדדיים המחמירים את המתח ומערערים את המאמצים לקדם פתרון דו-מדינתי במשא ומתן – כולל הריסת בתי פלסטינים כעונש. כפי שהצהרנו מספר רב של פעמים, אין להרוס את ביתה של משפחה שלמה בגין מעשיו של אדם אחד”.

כוחות צה”ל הרסו הלילה בכפר תורמוסעיא את ביתו של המחבל מונתצר שלבי, שביצע את הפיגוע בו נרצח יהודה גואטה הי”ד בצומת תפוח בחודש מאי.

ההריסה בוצעה לאחר שנדחתה עתירת משפחת המחבל לבג”ץ.

במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות כ-200 פורעים פלסטינים שיידו אבנים וירו זיקוקים לעבר הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

המהלך בוצע חרף מאמצים אמריקניים למנוע את הריסת הבית.

בחדשות 13 דווח השבוע כי בממשל ביידן פנו למשרד הביטחון בבקשה להימנע מההריסה, מאחר ששלבי הוא אזרח אמריקני.

משפחת גואטה הגיבה בצהרים על הרס בית המחבל:

משפחת גואטה ומחלקת נפגעי איבה של ארגון חוננו מברכים את כוחות הביטחון, צה”ל ושב”כ וכן את מחלקת בג”ץ והשופטים אשר עמדו מול ארגוני השמאל אשר עשו כל שלאל ידם כדי לפגוע ביכולת ההרתעה של צה”ל.

ארגונים אלו לא בחלו בשום אמצעי, החל מעתירות אוטומטיות מצד המחבלים נגד צה”ל בניצוחה של עו”ד לאה צמל, וכלה בניסיון להפעיל את ארצות הברית נגד ביטחונה של ישראל. אין ספק שעמידתן של מערכת הביטחון ומערכת המשפט מול ניסיונות אלו מחזקת את יכולת ההרתעה כלפי מחבלים פוטנציאליים ומגבירה את ביטחון אזרחי ישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות