הוא פשוט לא סופר אותו? זה מה שהשר ליברמן לא גילה לנפתלי בנט

ח"כ יעקב אשר פנה לשרה אורנה ברביבאי מיש עתיד בבקשה לעצור את המהלך: "אל תחתמי על הצו לביטול המעונות יום. אל תחזרו על טעויות העבר" • מנכ״ל קרן ברל כצנלסון: "לתמרץ יציאה לעבודה דרך פגיעה בעתידם של ילדים מהשכבות המוחלשות ביותר - שגוי ומסוכן"
חרדים 10
כ"ח תמוז התשפ"א / 07.07.2021 22:26

ההחלטה של שר אביגדור ליברמן לבטל את סבסוד מעונות היום לילדי אברכי הכוללים, החלטה שתפגע קשות בכ-18 אלף משפחות חרדיות – טלטלה היום (רביעי) את הציבור החרדי.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

דואג לילדים שלך? זה מה שבכירי הרופאים ממליצים לעשות כעת

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

אלא שכעת מתברר, לפי דיווח של הפרשן עמית סגל ב’חדשות 12′, כי שר האוצר אפילו לא טרח לעדכן את נפתלי בנט על החלטתו ועל פרסומה, למרות שהכוונה לבצע את הצעד שירעיב ילדים חרדים, נודעה לבנט כבר במהלך המו”מ להקמת ממשלה.

ליברמן מצידו נימק, כי מדובר בהחלטה שנמצאת במסגרת סמכויותיו של שר האוצר – וזו אינה החלטת ממשלה.

לפי סגל, כעת מבטיחים בממשלה שמעכשיו שלא יינקטו צעדים נוספים של ליברמן נגד החרדים.

כעת במפלגות החרדיות שורר זעם גדול על אנשי ימינה ותקווה חדשה, מלבד העוינות שקיימת זמן רב מול ליברמן. ח”כ ליצמן כבר אמר הבוקר: ליצמן: “נוכחנו לראות כי בנט, שקד וסער שהבטיחו ‘לאזן’ את איווט, אינם רלוונטים כלל”.

בתוך כך, ח”כ יעקב אשר פנה היום אל שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, שהיא זו שאמורה לחתום על שינוי הקריטריונים לסבסוד מעונות היום – וביקש ממנה שלא לחתום על הצו, בנימוק שההחלטה תותיר את הילדים בבית עם האמא, שתעזוב את העבודה מאחר שבמצב כזה לא ישתלם לה לצאת לעבודה.

במכתב שעותק ממנו נשלח לשר יאיר לפיד, כותב אשר לאנשי יש עתיד: “ב-2013 פעלתם נגד החרדים והתחרטתם על כך – אל תחזרו על טעויות העבר”.

מרגע קבלת ההחלטה במוסדות הלימודים החרדים, כמו מעונות יום ‘בית יעקב’ הטלפון לא מפסיק לצלצל עם ביטולים ושאלות של הורים מודאגים.

ליאור גבאי, מנכ”ל רשת חינוך ארצית לגיל הרך ‘נאות מרגלית’, אמר בשיחה עם חדשות 12: “הדבר הזה לא יגרום לאברכים לצאת לשוק העבודה, אלא מה שיקרה זה שנשים יפסיקו לעבוד ויישארו בבית עם הילדים. זו החלטה שמלבד רוע לב אין בה שום דבר. אני מאמין שהיא תצטרך לעמוד למבחן בג”ץ”.

רמי הוד, מנכ״ל קרן ברל כצנלסון, הגיב על המהלך של שר האוצר: “במדינה מתוקנת, חינוך חינם לגיל הרך הוא זכות בסיסית של כל ילד, בלי קשר למי הם ההורים שלו. כל המחקרים מראים שהגיל הרך הוא השלב הקריטי ביותר להתפתחות מיטבית של ילדים, ושלמסגרות החינוכיות יכולה להיות השפעה מכרעת על העתיד של הילדים ועל ההזדמנויות שייהנו מהן.

“הרעיון לתמרץ יציאה לעבודה דרך פגיעה בעתידם של ילדים מהשכבות המוחלשות ביותר הוא שגוי ומסוכן – יש המון דברים אחרים שהמדינה יכולה וצריכה לעשות כדי להסיר חסמים תעסוקתיים בחברה החרדית, אבל זאת לא הדרך.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות