סילמן ניסתה לשכנע את ליברמן לדחות את הגזרה בשנה – וסורבה

יו"ר הקואליציה שוחחה עם שר האוצר בניסיון לרכך הגזרה שאברכים לא יהיו זכאים יותר לסבסוד מעונות יום • 'המשותפת' מגוננת על החרדים: "לשים התכנית להפלות ילדים להורים חרדים על מריצות ולהשליכה למזבלה טובה" • הליכוד: "מקצץ לעניים כדי להעביר עשרות מיליארדים לעבאס"
אריה ריבקינד
כ"ז תמוז התשפ"א / 07.07.2021 17:14

הגזרה הראשונה של “ממשלת הזדון”: יו”ר הקואליציה, ח”כ עידית סילמן, מימינה שוחחה היום (רביעי) במזנון הח”כים עם שר האוצר אביגדור ליברמן בעקבות החלטתו כי החל משנת הלימודים הקרובה תשפ”ב – הורים שהם אברכי כולל, שאינם עובדים, לא יהיו זכאים יותר לסבסוד מעונות יום מפוקחים לגילים 3-0.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

מדובר בפגיעה כואבת בכ-18 אלף משפחות חרדיות, שעוררה סערה גדולה בציבור החרדי ובמערכת הפוליטית.

סילמן אמרה לאחר הפגישה לערוץ 7, כי ביקשה משר האוצר לדחות בשנה את ביטול הסבסוד למעונות היום בציבור החרדי. “ליברמן לא סירב, אך התקופה עד אישור התקציב אמורה להיות קשוחה”, אמרה.

היא הבהירה, כי סוכם שתנהל משא ומתן עם ח”כ עודד פורר מישראל ביתנו, בניסיון לרכך את ההחלטות נגד הציבור החרדי.

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, דיווח, כי “עידית סילמן ניסתה לשכנע את שר האוצר לדחות בשנה את ביטול הסבסוד למעונות יום – ליברמן מסרב”.

גם הח”כים מהמשותפת תקפו את ההחלטה של ליברמן. ח”כ אימן עודה צייץ: “המלחמה של ליברמן נגד העניים על גבם של החרדים תפגע באוכלוסיות הכי מוחלשות ותעמיק עוד יותר את הפערים הכלכליים. במקום לשלול את הזכות לחינוך מילדים ומשפחות מעוטות יכולת – התשובה היא חינוך חובה חינם מגיל 0”.

ח”כ עופר כסיף כתב: “אני קורא לממשלה לשים את התכנית להפלות ילדים להורים חרדים על מריצות ולהשליכה למזבלה טובה. חינוך חינם מגיל 0 היא זכות יסוד המגיעה לכל הילדים ללא כל תלות בהוריהם. מוטב אם הממשלה תעמיק את הסבסוד ולא תשתמש בו ככלי להתנכלות פוליטית גזענית”.

 

 

 

לפי השינוי שעליו החליט ליברמן, רק הורה לומד שמוכוון לשוק התעסוקה יוכל לקבל סבסוד למעונות יום – תנאי המחריג את לומדי הישיבות שעד עתה נהנו מהסבסוד.

תנאי נוסף לקבלת הסבסוד, שעליו הוחלט כעת, הוא ששני בני הזוג מחויבים לעבוד בחצי משרה של 24 שעות שבועיות לפחות. עד עכשיו רק האם הייתה מחויבת לעבוד בחצי משרה והאב היה יכול רק ללמוד.

על פי הערכות משרד האוצר, מדובר ב-18 אלף משקי בית ו-21 אלף ילדים שמקבלים סבסוד ושאינם זכאים לו לפי התנאים החדשים. סך הכול, הסבסוד הממשלתי למעונות יום עומד על 1.2 מיליארד שקלים. ביטול התמריץ השלילי, לפי אנשי האוצר, צפוי לחסוך 400 מיליון שקלים.

שר האוצר ליברמן אמר: “ההחלטה שאני מביא היום היא צעד חשוב מאוד שמשנה את סדרי העדיפויות במדינה, ושמה בראש את אלו שעובדים ומשלמים מיסים. המנגנון הנוכחי פוגע בהורים עובדים ומתעדף את אלו שאינם – ולכן השינוי מתבקש. אמשיך להוביל מהלכים שיבטלו תמריצים שליליים להשתלבות בשוק העבודה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה
    07/07/2021 18:02
    מוריה
  1. כשהטובים גם לא היו טובים באמת. הם רק היו מוכנים לדחות קצת את הגזרות הרעות. לא לבטל חלילה. אוי לנו שאשה דתיה תומכת בממשלת הזדון. כמה מתאים לימי בין המצרים.

  2. "התודה והברכה" למפלגות החרדיות
    07/07/2021 21:00
    שמוליק
  3. ברמה הכללית: כנראה שזה טוב לכלכלה

    כחרדי: “התודה והברכה” למפלגות החרדיות שלהם הצבענו, ובמקום לייצג אינטרסים חרדים בחרו לעבוד עבודת אלילים ולפגוע למאות אלפי משפחות חרדיות בכיס!

  4. חחח
    07/07/2021 22:14
    חנן
  5. אולי תדברי עם ראש הממששת שלך שיטיל ואטו