החרדים על גזרת שר האוצר: ‘ליברמן הרשע. מרעיב ילדי אברכים’

שר האוצר ביטל סבסוד מעונות היום לאברכי הכוללים שאינם עובדים • גפני: "אנחנו ממתינים לבנט שאמר שלא ייתן לפגוע בציבור החרדי" • ליצמן: "נוכחנו לראות כי בנט, שקד וסער שהבטיחו 'לאזן' את איווט, אינם רלוונטים כלל" • ליברמן: "אמשיך להוביל מהלכים שיבטלו תמריצים שליליים"
אריה ריבקינד
כ"ז תמוז התשפ"א / 07.07.2021 13:24

יו”ר מפלגת יהדות התורה, ח”כ משה גפני, תוקף היום (רביעי) בחריפות את שר האוצר אביגדור ליברמן, שחתם על החלטה חדשה לפיה אם שני ההורים לא עובדים – הם לא יקבלו סבסוד למעונות היום.

גפני אמר: ”הקריטריון שקבע ליברמן הרשע ימנע מאישה עובדת שבעלה לומד תורה את הסיבסוד לילד במעון ויפגע פגיעה כלכלית קשה במשפחות אלו”.

גפני הוסיף: “אנחנו ממתינים לבנט שאמר שלא ייתן לפגוע בציבור החרדי והפגיעה הראשונה והקשה שנחתמה על ידי ליברמן הרשע מגיעה לעולם נגד הציבור החרדי, הנשים העובדות ולומדי התורה”.

ח״כ יעקב ליצמן הגיב על הגזירה: “ליברמן מיישם בפועל את מדיניות ‘פן ירבה’ של ממשלת הזדון בראשות בנט-לפיד, נגד החרדים ומסורת ישראל”.

לדבריו, “מדובר בפגיעה ישירה ומכוונת נגד משפחות חרדיות, מתוך סלידה ושנאה כלפי ציבור האברכים ומשפחות ברוכות הילדים. זהו חלק ממדיניות הממשלה הרפורמית שמנהלת מאבק כלפי כל הקדוש והיקר לנו, בתיאום מושלם למסרי ההסתה הפרועה, שמוביל ליברמן בשנים האחרונות”.

הוא הדגיש: “נוכחנו לראות כי בנט, שקד וסער שהבטיחו ‘לאזן’ את איווט, אינם רלוונטים כלל ושותפים מלאים לרדיפת המשפחות החרדיות”.

יו”ר הציונות הדתית ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הגיב: “תורת ישראל היא זכות קיומנו כאן. הרעבת ילדי האברכים זו בושה ועוד אות קלון לממשלה הרעה הזאת. תתביישו לכם”.

ח”כ ישראל אייכלר תקף את גזירת ליברמן: ”שר האוצר מנהל מלחמה נגד אימהות חרדיות וילדיהן. כך החלה הדרך למריצות החרדים אל המזבלה. הוא יצא לקרב נגד אימהות חרדיות שחטאן היחיד הוא שהן אמהות ברוכות ילדים.

”ליברמן אומר שהוא רוצה שאברכים הכולל יצאו למעגל העבודה. כבר אמרו לפניו ש’היהודים טפילים’ ו’פן ירבה’. והאמת היא שהוא רוצה להרעיב אימהות וילדים, על ידי התייקרות מחירי המעונות עד לרמה שלא ישתלם להן לצאת לעבוד”.

אייכלר הוסיף: ”ליברמן שונא חרדים וותיק, ואין לנו ציפיות ממנו. אבל האשמה רובצת על ראש הממשלה ועל כל השותפים לממשלת הזדון. יש להם אחריות קולקטיבית במלחמה הזאת. כולם ייזכרו לדיראון כלוחמי צבא ההתנגדות, ללומדי התורה ולמשפחות החרדיות”.

ח”כ אורי מקלב: “אלו גזרות לפיד-בנט החוזרות עלינו כפי שהיה לפני מספר שנים. זאת אכזריות של הממשלה המגיעה מתוך רדיפה ושינאה. הינסיון להציג את זה כסבסוד לחרדים בשקר יסודו. אלו נשים שעובדות שעות רבות והשינוי הזה יביא רק נזק למשק. כמו גדולי הרודפים, הממשלה גוזלת את לחמם של הילדים החרדים”.

לדברי מקלב, “המדינה סותרת עצמה – אותם האנשים שהמדינה דורשת מהם להתייצב בלימודים, כעת דורשים מהם לשמור על ילדיהם בבית”.

ח”כ עופר כסיף מהמשותפת צייץ:

שר האוצר אביגדור ליברמן גזר היום, על מנת לעודד השתלבות בשוק התעסוקה, כי החל משנת הלימודים הקרובה תשפ”ב – הורים שאינם עובדים לא יהיו זכאים יותר לסבסוד מעונות יום מפוקחים לגילים 3-0.

לפי השינוי שעליו החליט ליברמן, רק הורה לומד שמוכוון לשוק התעסוקה יוכל לקבל סבסוד למעונות יום – תנאי המחריג את אברכי הכוללים, שעד עתה נהנו מהסבסוד של המדינה.

תנאי נוסף לקבלת הסבסוד הוא ששני בני הזוג מחויבים לעבוד בחצי משרה של 24 שעות שבועיות לפחות. עד עכשיו רק האם של הפעוט הייתה מחויבת לעבוד בחצי משרה והאב היה יכול רק ללמוד.

לפי ההחלטה של שר האוצר, ככל שההורים ישתלבו בשוק העבודה במהלך שנת הלימודים הם יוכלו לקבל סבסוד החל מיום תחילת העבודה.

בנוסף הוחלט לאפשר קבלת סבסוד במקרים בהם בן הזוג רוכש השכלה או כישורים שיאפשרו בעתיד השתלבות בשוק העבודה.

שר האוצר ליברמן אמר: “ההחלטה שאני מביא היום היא צעד חשוב מאוד שמשנה את סדרי העדיפויות במדינה, ושמה בראש את אלו שעובדים ומשלמים מיסים. המנגנון הנוכחי פוגע בהורים עובדים ומתעדף את אלו שאינם – ולכן השינוי מתבקש. אמשיך להוביל מהלכים שיבטלו תמריצים שליליים להשתלבות בשוק העבודה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שלא יצפה לחסדים עבור מי שלא עובד כלל
    07/07/2021 15:36
    גפני קרא לבנט רשע ועכשיו מצפה לחסד
  1. הגיע הזמן !