מי טרפד החוק? קרב על הקרדיט: אייכלר ופרוש נגד גפני ואריה דרעי

לשכתו של יו"ר יהדות התורה הודיעה הבוקר: חוק ‘ועדות המעקב הצבאיות אחרי בנות דתיות’ טורפד במליאת הכנסת "בפעילות משותפת שהשתיקה יפה לה" - שלו ושל ח"כ אריה דרעי • אלא שכבר אמש בישר ח"כ ישראל אייכלר חגיגית: הקרדיט "לניצחון במאבק החשוב" שייך לו ולח"כ מאיר פרוש
אריה ריבקינד
כ"ז תמוז התשפ"א / 07.07.2021 13:10

הקרב על הקרדיט: מי טירפד לקואליציה את הרוב הדרוש לחוק גזירת ‘ועדות המעקב הצבאיות אחרי בנות דתיות’?

אמש הודיעה הקואליציה כי היא מושכת את החוק מסדר היום, לאחר שרע”מ הודיעו כי לא יתמכו בחוק, וגם אחמד טיבי מהרשימה המשותפת, שהתבקש להיעדר מההצבעה – סירב.

לשכת יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני, טענה הבוקר (רביעי) כי הוא זה שעומד מאחורי טרפוד הרוב שנדרש לחוק.

מהודעה מטעם הלשכה נאמר: “בפעילות משותפת שהשתיקה יפה לה של יו”ר ש”ס הרב דרעי ויו”ר יהדוה”ת הרב גפני, הקואליציה נחלה הלילה כשלון חרוץ נוסף ולא השיגה את הרוב הדרוש לחוק שירות הביטחון שירד מסדר היום. נמשיך ונפעל להפלת הממשלה הרעה הזאת”.

אלא שכבר אמש סיפר ח”כ ישראל איכלר כי החוק טורפד לאחר פעילות שלו ושל ח”כ מאיר פרוש.

תחת הכותרת “ניצחון ליהדות החרדית” הודיעה לשכתו של חבר הכנסת מאגודת ישראל: “הקואליציה הסירה מסדר היום את חוק גזירת ועדות המעקב הצבאיות אחרי בנות דתיות, שעבר בשבוע שעבר בקריאה ראשונה – זאת לאחר שחבר וועדת חוץ וביטחון ח”כ הרב ישראל אייכלר וח”כ הרב מאיר פרוש יחד עם הח”כים החרדיים הצליחו לשכנע את חברי הכנסת רע”מ והמשותפת להתנגד לחוק, מסיבות דתיות.

“אחרי שבקואליציה הבינו שאין רוב להעביר את החוק, נאלצו להוריד אותו לעת עתה מסדר היום בבושת פנים”.

בלשכת הח”כ הזכירו עוד: “בתחילת השבוע נאבקו ח”כ הרב אייכלר וח”כ הרב פרוש בוועדת חוץ וביטחון נגד החוק, והצליחו לנעול את ישיבת הוועדה ללא הסכמות. כשנודעה הבשורה על הורדת החוק מסדר יום ההצבעות בכנסת, הביעו נציגם חרדים שביעות רצון וקורת רוח מהניצחון במאבק החשוב נגד גזירת הוועדות הצבאיות שעוקבות אחרי רמת הדתיות של בנות ישראל כדי לגייסם בכפיה לצבא. ‘זהו מסר חשוב נגד גיוס הכפייה לצבא’, אמרו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא הגיע הזמן שלפחות בניכם תפסיקו לריב
    07/07/2021 13:49
    Tomer911
  1. אח”כ מתפלאים למה מצביעים לסמוטריץ