ההסכם שהסתירו מהימין נחשף: מכירת החיסול של ממשלת בנט

ההסכם הזה בין בנט-שקד לסיעות מרצ ורע"ם לא הוצג במלואו בפני הציבור והח"כים, והצדדים סיכמו ביניהם שהוא ייחתם רשמית רק לאחר שהחוק יעבור
חרדים 10
כ"ז תמוז התשפ"א / 07.07.2021 01:47

מה כלל ההסכם שהושג באישון ליל בין נפתלי בנט ואיילת שקד לבין חברי סיעות מרצ ורע”ם בתמורה לתמיכתם בחוק האזרחות?

לפי הדיווח של דפנה ליאל בחדשות 12, אחרי ימים ארוכים של משא ומתן מתיש ולא מוצלח בין הצדדים השונים – זו הפשרה שגובשה בין הצדדים:

• 1,600 משפחות לפחות שיקבלו שיפור במעמדן. לפי הנוסח שסוכם דובר על לפחות על מה שכבר אישר בעבר שר הפנים לשעבר אריה דרעי.

• בחינה פרטנית של כל אחד מהמקרים. מדובר בסעיף משמעותי שמרצ דרשה אותו בהובלת יו”ר הסיעה מיכל רוזין. איילת שקד אמנם נאמה במליאה וסיפרה שהוסכם על 1,600 איש, אך במרצ העריכו שאותה בדיקה פרטנית תפסול לבסוף זוגות רק על בסיס עניין ביטחוני, ובכך תוביל שמספר האנשים שיקבלו מעמד יוכפל ואף ישולש.

• החוק יוארך בחצי שנה ולא בשנה.

• תקום ועדה שנועדה לשפר את איכות חייהם של אותן משפחות. אותה ועדה הייתה צריכה לדווח פעם בחודש ליו”ר ועדת הפנים מנסור עבאס.

• הוועדה תציג בתוך 90 יום חוק חדש.

יש לשים לב לכך שההסכם הזה לא הוצג במלואו בפני הציבור, והצדדים סיכמו ביניהם שהוא ייחתם רשמית רק לאחר שהחוק יעבור – דבר שלא קרה בסופו של דבר.

על רקע זה גם מובנים הדברים שאמר  השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג׳ ממרצ בראיון שהעניק לרדיו נאס, לפיו היו הסכמים מתחת לשולחן, למרות שכאשר האופוזיציה שאלה במליאה אם יש הסכמים שלא פורסמו במסגרת הסכם הפשרה – הממשלה הכחישה.

“ההסכם שהושג מול בנט ושקד העניק ליותר מ-3000 משפחות פלסטיניות מעמד חוקי בישראל”, אמר השר בראיון. “לא רצינו לפרסם את זה בגלל הימין. פספסנו הזדמנות חד פעמית לעשות צדק לאלפי משפחות מבני עמנו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות