חבר ועדת אסון מירון חשוד בעבירות בנייה, דרישה לפסול גם את קרליץ

ועדת החקירה הממלכתית ל'אסון מירון' עוד לא החלה לפעול - וכבר מבוכה • שלמה ינאי, חבר הוועדה, חשוד כי בנה ללא היתר במושב רמת רזיאל • דרישה לפסול גם את חברותו של הרב מרדכי קרליץ בוועדה
חרדים 10
כ"ז תמוז התשפ"א / 06.07.2021 23:52

חבר ועדת החקירה הממלכתית ל’אסון מירון’, האלוף במיל’ שלמה ינאי, חשוד כי ביצע עבודות בנייה ללא היתר סמוך למשקו במושב רמת רזיאל. כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 12.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

לפי הדיווח, שכניו של ינאי הבחינו בחודש שעבר בעבודות נרחבות להקמת קונסטרוקציה גדולה, ככל הנראה כדי להתקין עליה פאנלים סולארים. פקח שנשלח למקום גילה כי אין אישור לעבודות הבנייה וינאי קיבל צו הפסקת עבודה מינהלי.

בנוסף, נפתח נגדו תיק פיקוח בחשד לעבירות בנייה.

לפי הדיווח, נגד ינאי היו תלונות קודמות עוד ב-2018. במשך כמעט שנה, בשתי ערכאות שונות, דרש ינאי מבית המשפט לא לאפשר לפקחים להיכנס לביתו מטעמי פרטיות. בית המשפט דחה את הבקשה אולם הפקחים לא איתרו עבירות בנכס.

בתוך כך, אתמול פנו עורכי הדין יובל יועז ודורון ברקת בשם גורמי דת לנשיאת בית משפט העליון בדרישה לפסול חבר אחר בוועדה –  את הרב מרדכי קרליץ, בטענה שהוא מקורב לגורמים פוליטים ואף הופיע ברשימה המועמדים לכנסת של יהדות התורה.

תגובת שלמה ינאי, באמצעות דוברת ועדת החקירה: “מדובר בהתקנת פאנלים סולאריים על גג לול ישן. לפקח נמסרו התכניות על ידי הקבלן המבצע, ולא התקבלו עליהן כל הערות. היום התקיים ביקור חוזר שסיכומו טרם נמסר לידי ינאי. ככל שיתקבלו הערות, יפעל כנדרש ובהתאם לדין. לינאי אין היכרות עם התושב, אשר מצוי בסכסוך עם המושב, ומגיש תלונות סדרתי כנגד שכניו”.

מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה מטה יהודה נמסר: עם קבלת התלונה מפקח נשלח למקום ומצא עבודות המבוצעות ללא היתר בנייה, נפתח תיק פיקוח שנמצא בטיפול וכן הונפק צו מנהלי להפסקת העבודות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות