עבודות שרות וקנס למאיים על אשת תקשורת: ‘אעשה לך פולסא דנורא!’

חזקיהו טננבאום הורשע בבית משפט השלום לאחר שאיים על אשת התקשורת מעיין אדם • יחוייב בפיצויים על סך 15 אלף שקלים • פרסם סרטון בטיקטוק, בו איים כי אם לא תסיר את הסרטונים והפרסומים עליו, הוא יבצע טקס פולסא דנורא "שלמדתי אותו ממורי ורבי יעקב אדלשטיין"
חרדים 10
כ"ו תמוז התשפ"א / 06.07.2021 17:34

שופט בית משפט השלום גזר חודשיים מאסר, שירוצו בעבודות שירות ו-5,000 שקלים קנס, על חזקיהו טננבאום, בן 30, שהורשע בעבירת איומים על אשת התקשורת מעיין אדם.

רוצים לדעת איך הפכתי למנהל עם משכורת פצצה בלי לצאת מהבית?

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

לפי דיווח של אבי כהן ב’ישראל היום’, בית המשפט הורה לטננבאום לפצות את אדם ב-15 אלף שקלים נוספים.

מכתב האישום שהוגש על ידי התביעה המשטרתית של מחוז מרכז, עלה כי על רקע עבודתה כעיתונאית ערכה מעין אדם שתי כתבות תחקיר בנושא הטרדה, האחרונה שבהן פורסמה בחודש אפריל השנה.

בתגובה פרסם טננבאום סרטון, אשר הופץ ב’טיקטוק’, הוא דיבר על רקע תמונת ענק של פניה של אדם – ואיים: “מעיין אדם מנסה להרוס לי את החיים. אני מודיע לך חגיגית – תורידי את כל הסרטונים, תורידי הכל, כי אם לא, ביום שלישי אני אוסף עשרה אנשים שלמדו איתי בישיבה, ושאיתי בקבוצה בטלגרם ואנחנו מתכוונים לעשות עלייך טקס פולסא דנורא”.

הוא הוסיף ופירט למה הכוונה: “זה כישוף עתיק שלמדתי אותו ממורי ורבי יעקב אדלשטיין. אני יודע איך לעשות את זה עם הבגדים, עם הטבילות, עם הווידויים, איזה אמירות, איזה פרקים אני צריך להגיד ואני אעשה את זה עלייך. כמו שעשו על אריאל שרון אני אעשה את הכישוף הזה עלייך. יש לך שתי אפשרויות – או להוריד או לגמור כמו אריאל שרון”.

טננבאום הודה והורשע במיוחס לו והגיע להסדר טיעון עם התביעה המשטרתית על עבודות שירות של חודשיים, בהתאם לחוות דעת הממונה.

לפני גזר הדין הוא אמר: “עברתי טיפול ואני יודע היום מה מותר ומה אסור. הסרטון היה בהלצה ובחוש הומור ולא התכוונתי לפגוע באף אחד, וכך גם אמרתי בחקירה במשטרה”.

בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון: “הנאשם במעשיו איים לפגוע במתלוננת בדרך שעשויה הייתה להביא למותה של המתלוננת, וזאת על מנת להניאה מביצוע עבודתה העיתונאית. בכך מתקרב מעשה העבירה לסף של סחיטה באיומים, עבירה חמורה באופן ניכר מכפי זו עליה נותן הנאשם כיום את הדין”, נכתב בגזר הדין. “הניסיון לפגוע בעיתונאים ובחופש הביטוי בדרך של איומים עלול להתגלות כמדרון חלקלק, ועלינו להיזהר פן יהפוך לחזון נפרץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איך זה היה גורם למותה?
    06/07/2021 17:54
    כרמי
  1. האם בית-המשפט מאמין בכישופים?