אנחנו בדרך לחיסון שלישי? משרד הבריאות פרסם נתונים מדאיגים מאד

יעילות החיסון במניעת הדבקה פחתה ל-64% החל מה-6 ביוני • הירידה נצפתה בו-זמנית עם התפשטות זן ה'דלתא' בישראל • יעילות החיסון במניעת אשפוזים ותחלואה קשה בנגיף הקורונה נאמדת ב-93%

תמי גיל
כ"ה תמוז התשפ"א / 05.07.2021 19:20

משרד הבריאות פרסם היום (שני) כי מניתוח אפידמיולוגי  עולה, כי החל מה-6 ביוני ישנה ירידה ביעילות החיסון במניעת הדבקה ל-64%, ובמניעת מחלה עם תסמינים ל-64%.

איך מוישה הפך לכלכלן שמרוויח כסף טוב בלי לצאת מהבית בכלל?

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

אם אתה לא רוצה שזה יקרה חלילה בטלפון שלך – אתה חייב את המידע

הירידה נצפתה בו-זמנית עם התפשטות וריאנט דלתא בישראל.

עם זאת, יעילות החיסון במניעת אשפוזים ותחלואה קשה בנגיף הקורונה נאמדת ב-93%.

משרד הבריאות הוסיף: “אנו קוראים לכל מי שבא במגע עם חולה מאומת, לרבות מחוסנים, להיבדק. במיוחד בקרב מחוסנים שחשים בתסמינים. בנוסף אנו מבהירים כי אין כל המלצה או החלטה בשלב זה לחסן במנה שלישית את הציבור בישראל. אין למתן מנה שלישית פרוטוקול רפואי או אישור של הרשויות הרגלוטוריות.

“משרד הבריאות מקדם מתן מנת חיסון נוספת לאנשים עם ירידה במערכת החיסון (מדוכאי חיסון), בהם הייתה תגובה נמוכה לפרוטוקול החיסון הרגיל”.

נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ כינסו היום דיון בנושא החיסונים לנגיף הקורונה. בדיון השתתפו ראש המל”ל מאיר בן שבת, ממונה הקורונה פרופסור נחמן אש ומנכ”ל משרד הבריאות חזי לוי.

בדיון הוחלט כי משרד הבריאות יקדם שני מחקרים רפואיים שיספקו מידע חיוני לקבלת החלטות בענייני החיסונים.

אחד המחקרים יהיה בקרב חולים מאומתים לנגיף הקורונה שקיבלו חיסון, בהתייחס למרכיבים שונים, כדוגמת גיל, מחלות רקע ומועד קבלת החיסון. מטרת המחקר תהיה לבחון את יעילות החיסון ואת קצב דעיתכו לאורך זמן על אנשים מקבוצות גיל שונות ועם מחלות רקע שונות.

בנוסף, תבוצע בדיקת החיסוניות התאית בקרב מחוסנים לאורך זמן על ידי בדיקה סרולוגית.

את המחקרים תרכז ד”ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, בשיתוף קופות החולים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות