למרות שאבא שלהם מתנגד: בית משפט אישר לאחים בני 15 להתחסן

בית המשפט נתן משקל משמעותי בהחלטתו לעמדתם של הנערים כי החיסון יקנה להם תחושת ביטחון - שהובאה באמצעות עו"ד מטעם מערך ייצוג קטינים של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים
חיים טוויל
כ"ה תמוז התשפ"א / 05.07.2021 17:49

בית המשפט לענייני משפחה בחיפה נעתר לבקשת שני אחים בני 15 ואימם שביקשו להתחסן נגד נגיף הקורונה, וזאת על אף שאביהם של הנערים התנגד לכך. בהחלטה, שהתקבלה בשבוע שעבר, במסגרת בקשה שהגישה אימם, קבע בית המשפט כי בנסיבות העניין, טובת הקטינים, שמירה על בריאותם וכיבוד רצונם החד משמעי מחייבים את מתן החיסון.

איך מוישה הפך לכלכלן שמרוויח כסף טוב בלי לצאת מהבית בכלל?

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

אם אתה לא רוצה שזה יקרה חלילה בטלפון שלך – אתה חייב את המידע

נשיאת בתי משפט השלום בחיפה, השופטת שלי אייזנברג, ציינה בהחלטה כי בית המשפט הסתמך על ההמלצה העדכנית כפי שפורסמה באתר האינטרנט של משרד הבריאות להרחיב את החיסונים נגד נגיף הקורונה בקרב בני 12-15 – נוכח העלייה בתחלואה בקרב ילדים וההתפרצויות האחרונות בבתי הספר במודיעין בבנימינה ועוד, כתוצאה מווריאנטים שונים.

מנגד, השופטת דחתה את עמדת האב לפיה אין דחיפות בחיסון, עמדה שהושמעה בין היתר בראיון טלוויזיוני שנערך עם פרופ’ גבי ברבש, בו הביע את דעתו בעניין לפיה המגמה הכללית בארץ היא להתחסן אולם אין דחיפות בעניין.

בית המשפט נתן משקל משמעותי בהחלטתו לעמדתם של הנערים, שהובאה באמצעות עו”ד סנדרה בוכהיים דה-וינד, שמונתה לייצג אותם מטעם מערך ייצוג קטינים של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, ומסרה לבית המשפט את עמדתם.

בית המשפט קיבל את עמדת הנערים כי החיסון יקנה להם תחושת ביטחון להמשיך ולעסוק בפעילויותיהם הספורטיביות כמו גם לבוא במגע עם בני גילם, כאשר שני הנערים ספורטאים פעילים, משתתפים בתחרויות ובאים במגע עם בני נוער רבים ואחרים.

עו”ד סנדרה בוכהיים דה-וינד, שייצגה את הנערים: “ישנה חשיבות רבה לכך שבית המשפט יתייחס לרצונם של הילדים ולהבנה כי מדובר ברצון עצמאי שלהם שאינו קשור לקונפליקט או לחילוקי דעות בין ההורים ואף לא תלוי בהשפעה של אחד מהם.. מדובר בנערים שהם ספורטאים, שמודעים לחיסון ולשיח הציבורי סביבו וכפי שבית המשפט התרשם בעצמו, הם לחלוטין מבינים את היתרונות והחסרונות בפעולת החיסון.

“יש בהחלטה מסר חשוב של כיבוד עמדתם העצמאית של הקטינים, לאור גילם ובגרותם, וראייתם כבני אדם בעלי זכויות עצמאיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות