מורה בחיידר פתח פרופילים מזויפים וביצע עבירות בקטינים

כתב אישום הוגש היום נגד מורה ב'חיידר' חב"ד בלוד: ריבוי עבירות של הטרדה, מעשה חמור בקטין - ועבירות סחיטה באיומים • המורה פתח שני פרופילים מזויפים ביישומון 'הנגאאוטס' ובאמצעותם ביצע את מעשיו • בין האיומים: "לא כדי לך לשקר!!! אני יודע איפה אתה גר!! יש לי מידע עלייך!!"
חיים טוויל
כ"ה תמוז התשפ"א / 05.07.2021 17:18

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום כנגד מנחם שניאור חי ישראל, אשר שימש מורה בתלמוד תורה של חב”ד בעיר לוד, בגין ריבוי עבירות של הטרדה, מעשה חמור בקטין שטרם מלאו לו 16 בהסכמה שהושגה במרמה, ועבירות סחיטה באיומים.

איך מוישה הפך לכלכלן שמרוויח כסף טוב בלי לצאת מהבית בכלל?

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

אם אתה לא רוצה שזה יקרה חלילה בטלפון שלך – אתה חייב את המידע

על פי המתואר בכתב האישום, שהוגש בידי עו”ד דפנה גסנר-פרנבך, הנאשם פתח שני פרופילים מזויפים ביישומון ‘הנגאאוטס’, המשמש להעברת מסרים מיידים , תמונות וסרטונים – ובאמצעותם התכתב עם נערים צעירים, כאשר הוא מציג עצמו כנער חרדי – כל זאת עת שימש מורה בתלמוד תורה בכיתות ב’ ו-ג’.

במהלך ההתכתבויות, ולאחר שרכש את אמונם של הנערים, החל לנהל עימם שיחות בעלות אופי וגוון מטריד.

לשם ביסוס זהותו הבדויה שלח הנאשם תמונות תועבה שמצא ברשת וכן סרטון בעל אופי בלתי ראוי  של אחד המתלוננים – שלא ברור כיצד הגיע לידיו.

כמו כן, במסגרת ההתכתבויות הנאשם ניסה לשכנע את הקטינים לשלוח לו תמונות וסרטונים שלהם, בעלי אופי שאינו ראוי כאשר בחלק מהמקרים הנערים נעתרו לבקשותיו ואילו כאשר הפסיקו להיענות לו, איים על חלקם כי זהותם ידועה לו וכי יפרסם את דברי ההתכתבות ביניהם.

כך למשל הוא כתב לאחד המתלוננים: “אני יודע שאתה … ראיתי אותך כמה פעמים …. הייתה קטן. הייתי עם אח שלך ואבא שלך. אבא שלך עם זקן ארוך אפור
כזה” (השגיאות במקור).

משלא ענה המתלונן לבקשותיו של הנאשם, המשיך הנאשם באיומיו וכתב בדואר האלקטרוני, בין היתר (השגיאות במקור, חלק גדול מההתכתבות מצונזר כאן, מסיבות מובנות):

“לא כדי לך לשקר!!! אני יודע איפה אתה גר!! יש לי מידע עלייך!! מי קירב אותכם לחסידות …! ואתם אוכלים קבוע אצל רב … שם הסעודית שבת”.

“עזוב. אני יודע מי אתה. ויש לי מצלמה שרואה אותך מה אתה עושה כעת…”

“למה הפסקת לענות לי? אני מקווה שאף אחד לא רואה את ההתכתבות שלנו. כן?”

כמו כן הנאשם פנה לאשתו של המתלונן מהסרטון, שלח לה את הסרטון – וביקש שתשלח לו תמונה של עצמה. 

לאחר דין ודברים היא הציגה את זהותה האמיתית וכתבה לנאשם: “אני לא מכירה אותך אבל אני יכולה להגיד לך שהתעסקת עם הבן אדם הלא נכון”.  

בבקשת המעצר על תום ההליכים שהוגשה ציינה עו”ד גסנר–פרנבך: “המשיב נעצר ביום 21.6.16. מעצרו הוארך מעת לעת ועתיד להסתיים ביום 21.7.5 בשעה 14:00.

“מספר העבירות, גילם הצעיר של הנערים אליהם פנה המשיב, העובדה כי המשיב הצליח לקבל את מבוקשו מאחד הקטינים, כמו גם דפוס הפעולה הברור בו נקט המשיב לאורך התקופה – כולם ביחד מצביעים על המסוכנות הרבה הנשקפת מן המשיב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות