בקשתו של יאיר נתניהו לבטל פסק דין נדחתה – וזה מה שישלם פיצוי

בית המשפט דחה את בקשת יאיר נתניהו לבטל את פסק הדין בו חויב לשלם 250 אלף שקלים לאבי אלקלעי, עורך וואלה לשעבר - בטענה שלא קיבל את התביעה • נתניהו יערער: ״ההחלטה מתעלמת מהחוק״
חרדים 10
כ"ה תמוז התשפ"א / 05.07.2021 11:04

בית המשפט דחה את בקשת יאיר נתניהו לבטל פסק דין נגדו בתביעה שהגיש נגדו איש התקשורת אבי אלקלעי – בטענה שכלל לא ידע על הגשת התביעה, ושהיא לא הומצאה לידיו.

איך מוישה הפך לכלכלן שמרוויח כסף טוב בלי לצאת מהבית בכלל?

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

אם אתה לא רוצה שזה יקרה חלילה בטלפון שלך – אתה חייב את המידע

השופטת כוכבה לוי לא קיבלה את הטיעונים של נתניהו הבן והחליטה להותיר את פסק הדין על כנו – ואף לחייב את יאיר נתניהו בהוצאות משפט נוספים בסכום של כ-30 אלף שקלים.

בעקבות ההחלטה, נתניהו יאלץ לשלם לאלקלעי, בעבר עורך אתר וואלה,  250 אלף שקלים והוצאות משפט בסכום של 30 אלף שקלים.

לפני כשנה וחצי קבע בית המשפט כי יאיר נתניהו  יפצה את העיתונאי אבי אלקלעי בסכום של רבע מיליון שקלים בגין הוצאת דיבה. פסק הדין ניתן אז, כאמור, בהיעדר ההגנה.

אלקלעי הגיש את תביעת הדיבה בנובמבר 2019,  לאחר שיאיר נתניהו שיתף ברשתות החברתיות מידע כאילו אלקלעי הוא שתול של ‘קרן וקסנר’ בתוך מערכת וואלה ופועל נגד אביו, ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עורך דינו של אלקלעי, רון לוינטל  – אמר בתגובה:  “יש להצטער על כך שבתחילה זלזל הנתבע בתובע, פרסם דברים בלי לבדוק אותם, ובהמשך זלזל בבית המשפט ובחוק, ולא טרח להגיש כתב הגנה. מבן של ראש ממשלה אפשר היה לצפות לאמות מידה מכבדות יותר”.

מטעמו של יאיר נתניהו נמסר בתגובה: “החלטת בית המשפט מתעלמת מהעובדות ומהחוק. מעולם לא קרה בישראל שבקשה לביטול פסק דין, שניתן בהעדר כתב הגנה – לא התקבלה. בית המשפט התעלם מהעובדה שיאיר מעולם לא קיבל את התביעה, ומתעלם מהחוק שקובע את ההשלכות שנובעות מאי-מסירת כתב תביעה. בכוונתו של יאיר לערער”.

ח”כ איתמר בן גביר הגיב: “ההחלטה שלא לבטל את פסק הדין שניתן בהעדר הגנה נגד יאיר נתניהו מריחה ריח פוליטי חריף! בכל שנותיי כעורך דין לא נתקלתי בפסק דין בהעדר הגנה שלא בוטל, גם אם לנתבע היו 0 טענות. תמיד אפשרו לנתבע להתגונן. וגם ההוצאות ההזויות: 30 אלף ₪ על בקשה בודדת? בית המשפט המחוזי יהיה חייב להתערב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות