משפט נתניהו: הדיונים יתחדשו רק בעוד שבועיים – רגע לפני הפגרה

בית המשפט המחוזי בירושלים העניק לתביעה שבוע נוסף למסור את תוצרי החיפוש בטלפון הנייד ובמיילים של אילן ישועה • הדיונים יתחדשו ב-19 ביולי
חיים טוויל
כ"ה תמוז התשפ"א / 05.07.2021 10:50

דחייה נוספת במשפט נתניהו: בית המשפט המחוזי בירושלים נעתר היום (שני) לבקשת פרקליטות המדינה והעניק לה שבוע נוסף להעביר את תוצרי החיפוש בטלפון הנייד ובמיילים של אילן ישועה.

איך מוישה הפך לכלכלן שמרוויח כסף טוב בלי לצאת מהבית בכלל?

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

אם אתה לא רוצה שזה יקרה חלילה בטלפון שלך – אתה חייב את המידע

כתוצאה מהדחייה יתחדש הדיון רק ב-19.7 – יומיים לפני יציאת בתי המשפט לפגרת הקיץ, ב-21 לאותו חודש.

בשבוע שעבר הודיעה הפרקליטות לבית המשפט כי לא סיימה את החיפוש במיילים ובסלולרי של עד המדינה.

בית המשפט נענה לבקשת המדינה והורה לדחות בשבוע את חידוש הדיונים. השופטים קבעו כי אין מנוס ממתן ארכה לחיפוש והעברת החומרים להגנה.

בבקשת ההארכה של הפרקליטות מאתמול נכתב כי צוות הפרקליטים שמטפלים בתיק עברו “באופן פרטני על יתרת התכתבויות הוואטסאפ והסמסים נוספות, ועל כ-20 אלף תכתובות דואר אלקטרוני של הגורמים שעליהם הוסכם במתווה החיפוש במדיה הדיגיטלית. במהלך תקופה זו העבירה המאשימה לעיון הנאשמים, לשיעורין, התכתבויות שאותרו וסווגו על ידה כרלוונטיות”.

בעקבות בקשת הארכה, צוותי ההגנה מסרו את תגובתם לבית המשפט.

עו”ד בועז בן צור, מצוות ההגנה של נתניהו, מסר: “העובדה שהמאשימה אינה מצליחה לעמוד במועדים שנקצבו על ידי בית המשפט הנכבד, חרף הארכות שונות שניתנו בעניין, מעידה על היקפם, כמו גם על טיבם, של חומרי החקירה המצויים במדיה הדיגיטלית של העד ישועה”.

עו”ד בן צור העלה חשש כי כדי לעמוד בסד הזמנים, החיפוש שיבוצע לא יהיה מלא: “ככל שהמאשימה סבורה כי גם מועד זה אינו ריאלי מבחינתה… הרי שעליה הנטל להודיע לבית המשפט הנכבד ולהגנה מהו פרק הזמן הנדרש לה לצורך ביצוע החיפוש המלא והעברת כלל התוצרים להגנה”.

צוות ההגנה של בני הזוג יאיר ואיריס אלוביץ’ מסר: “היקפו העצום של חומר החקירה, וחשוב מכך תכניו המהותיים הנלמדים ממנה שכבר הועברו לידי ההגנה, ממחישים את חשיבותו ומשמעויותיו… לכן, לא החלטת בית המשפט היא חריגה, כטענת המאשימה אלא מצב הדברים שבו חומר חקירה רב היקף ורב משמעות, לא גולה להגנה בניגוד למצוות הדין.

“במצב דברים זה, ראוי שיינתן למאשימה כל הזמן הדרוש לה בראש ובראשונה על מנת שדוחק הזמנים שבו נעשית עבודת המאשימה לא יוליד טעויות ותקלות באיתור החומרים הרלוונטיים… ראוי שהיא תעשה חשיבה מהותית בדבר השלכותיו של חומר חקירה זה על תזת כתב האישום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות