דו”ח חדש חושף: החיסון נגד קורונה יעיל רק ב-70% מול זן דלתא

חרדים 10
|
כ"ד תמוז התשפ"א / 04.07.2021 20:51
הסיכון של מחוסנים לפתח מחלה קשה גבוה משחשבו • קבינט הקורונה, שיתכנס מחרתיים, צפוי להודיע על צעדים חדשים נגד התפשטות • פרופ’ נחמן אש חושש מהיענות הציבור להגבלות חדשות: “העובדה שאנשים לא נענים להנחיה לעטות מסכות מעידה על הקושי שיהיה בכל מגבלה נוספת”

התפרצות הקורונה בישראל: מדו”ח חדש של האוניברסיטה העברית עולה כי הסיכון של מחוסנים לפתח מחלה קשה גבוה יותר מההערכות הראשוניות.

איך מוישה הפך לכלכלן שמרוויח כסף טוב בלי לצאת מהבית בכלל?

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

אם אתה לא רוצה שזה יקרה חלילה בטלפון שלך – אתה חייב את המידע

לפי דיווח ב’כאן חדשות’ הערב (ראשון), חוקרי האוניברסיטה העברית בראשות פרופ’ ינון אשכנזי ניתחו את נתוני התחלואה של החולים הקשים בימים האחרונים ומהניתוח הראשוני הם אומרים כי הם עלולים להצביע על ירידה בהגנה של החיסון מפני תחלואה קשה, וכי יותר מחוסנים עלולים לפתח מחלה קשה – מעבר להערכות הראשוניות שהיו.

ניתוח זה מצטרף להערכתם כי יעילות החיסון במניעת הדבקה עומדת על 70% בלבד ולא ב-95%.

במשרד הבריאות מתלבטים אם להמליץ מחרתיים בקבינט הקורונה על מגבלות נוספות כדי לבלום את התפשטות ההדבקה, ואם כן – באיזו מיגבלה ראשונה לבחור: האם בתו ירוק או בצמצום התקהלויות. הדבר יוחלט לפי נתוני התחלואה שיהיו ביומיים הקרובים.

בדיונים פנימיים הבוקר הביע ממונה הקורונה, פרופ’ נחמן אש, חשש מהיענות הציבור להגבלות חדשות – אם יוטלו.

“העובדה שאנשים לא נענים להנחיה לעטות מסכות מעידה על הקושי שיהיה בכל מגבלה נוספת שנבצע”, אמר. “יחד עם זאת, אם לא נעשה כלום – כנראה נגדל למספרים שיגרמו נזק יותר גדול ונצטרך צעדים יותר קשים”.

לפי דיווח בחדשות 12, בין הצעדים שנבחנים במשרד הבריאות: תו ירוק ‘מצומצם’, שיחול בעיקר על אוכלוסיות בסיכון, מבוגרים וילדים – ובמסגרתו תחול חובה על בדיקות במקומות שבהם ריכוזם גבוה, כמו גם בכניסה להצגות ולבתי האבות.

לצד זאת, צפויים לעלות בקבינט הקורונה את האפשרות לקיים ‘מבצע מלביש’ ארצי לאכיפת חובת המסכות. כלומר, אכיפה מסיבית של אלפי פקחים במקומות כמו בתי הקולנוע והמסעדות, כדי לוודא שהציבור מציית להנחיה.

בכירים בקבינט אמרו לחדשות 12, כי מדובר ב”עניין של ימים” להחזרת התו הירוק באופן חלקי לפחות. עוד ידרשו שם לקבל החלטה בסיסית – האם מתייחסים שוב למקדם ההדבקה שזנחנו או משתמשים במספר החולים קשה כמדד לבחינת העלייה בתחלואה.

מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ חזי לוי התראיין הערב ב’תוכנית חיסכון’ בחדשות 12 –  ואמר: “יש התפרצות עם תחלואה שעולה, אבל עדיין מספר החולים קשה והמאושפזים גדל בצורה קלה. אני חייב לומר שבימים האחרונים עלינו במספר החולים קשה ליום, אבל זה לא מה שראינו בעבר. אינני מקל בזה ראש”.

על החזרת התו הירוק, הדגיש פרופ’ לוי: “כל הדברים האלו כרגע בדיונים. ייתכן שצריך אולי להיות עם מסכות באוויר הפתוח בקרב אלו שאינם מחוסנים ולהטיל הגבלות על מבוגרים וילדים”.