נתניהו נגד בנט ולפיד: לא ישמרו על היהדות. חוצפה ובושה שאין לתאר

לקראת ההצבעה על חוק האזרחות מחר במליאה - תקף ראש הממשלה לשעבר: "בנט ולפיד לא יכולים לשמור על אופייה היהודי של ישראל, כשבקואליציה מתנגדים לו" • "שקד כשרת משפטים בלמה את 'חוק יסוד: ההגירה'"
אריה ריבקינד
כ"ד תמוז התשפ"א / 04.07.2021 20:19

כיממה לפני ההצבעה במליאת הכנסת על חוק האזרחות: ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו תקף הערב (ראשון) את ממשלת השמאל על רקע הניסיון להעביר את חוק האזרחות –  וטוען כי רק חוק יסוד ההגירה יבלום הסתננות פלסטינית לישראל.

איך מוישה הפך לכלכלן שמרוויח כסף טוב בלי לצאת מהבית בכלל?

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

אם אתה לא רוצה שזה יקרה חלילה בטלפון שלך – אתה חייב את המידע

לדבריו, בקואליציה “מתעקשים על החוק הפגום ולא מסוגלים להעביר אותו בלי האופוזיציה”.

נתניהו הוסיף, כי הצעתו לקדם את “חוק יסוד: ההגירה”, שנועד למנוע התאזרחות המונית של פלשתינים, אף נבלמה בעבר על ידי איילת שקד.

“בנט ולפיד לא מסוגלים לשמור על אופיה היהודי של מדינת ישראל”, אומר נתניהו בסרטון שפרסם היום (ראשון) לקראת ההצבעה. . מחר הם מביאים להצבעה בכנסת את חוק האזרחות, כשרע״מ, מרצ, וחברת כנסת ממפלגת העבודה, מתנגדים לו”.

הוא הוסיף: “כדי לשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית אנחנו חייבים למנוע כניסה והתאזרחות של המוני פלסטינים לישראל מדי שנה. החוק הקיים פשוט אינו עונה על הדרישה הזאת. הוא מחריג, במסגרת החוק, המוני פלסטינים ונותן להם להיכנס לישראל. הדרך לתקן זאת הוא באמצעות חוק יסוד ההגירה שאנחנו מביאים, שיאטום את הפירצה הזאת וימנע כניסת פלסטינים לישראל”.

לדבריו, “אנחנו מנסים להעביר את החוק הזה כבר כמה שנים ונבלמנו – קודם כל על ידי איילת שקד שהייתה שרת משפטים ואחר כך על ידי אבי ניסנקורן. אין שום סיבה לבלום את חוק היסוד הזה. הוא מהווה גדר משפטית כמו הגדר הפיזית שהקמנו בגבול מצרים שהצילה את ישראל משיטפון של מיליון מסתננים”.

נתניהו הדגיש: “הצענו לקואליציה לעשות את הדבר הנכון – להאריך בחודשיים את החוק הקיים ולהעביר מייד את חוק יסוד ההגירה בקריאה טרומית ולסיים את החקיקה של חוק היסוד תוך חודשיים. עד כה הם סירבו.

“הם מתעקשים על החוק הפגום שאפילו אותו הם לא מסוגלים להעביר בלעדינו כי הם הרכיבו ממשלה עם רע״מ ומרצ. הם מצפים מאיתנו להעביר את החוק המחורר, לא כדי לפתור את הבעיה של מדינת ישראל ולהבטיח את שרידותה כמדינה יהודית ודמוקרטית, אלא כדי להבטיח את השרידות של הקואליציה שלהם”, טען נתניהו.

לדבריו, “זאת חוצפה ובושה שאי אפשר לתאר. לא כך פועלת ממשלה ציונית. הדרך הנכונה לפעול היא לקבל את הצעתנו ולהעביר כבר מחר את חוק יסוד ההגירה בקריאה טרומית ולתת לישראל שליטה על גבולותיה ועל מי שנכנס לתוכה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות