עיריית מודיעין קבעה: 20 אחוז ממשגיחי הכשרות – יהיו נשים

מועצת העיר מודיעין-מכבים-רעות אישרה ביום חמישי האחרון הצעה תקדימית: ייקבע ייצוג נשי בקרב משגיחי הכשרות בעיר • כיום אין אפילו אחוז בודד של נשים שממלאות את התפקיד מתוך 4,000 משגיחי כשרות הפועלים בישראל • העירייה תקיים ותעודד קורסי הכשרה למשגיחות כשרות
חרדים 10
כ"ד תמוז התשפ"א / 04.07.2021 17:38

מועצת העיר מודיעין מכבים רעות אישרה ביום חמישי האחרון ברוב מוחץ את הצעת המשנה לראש העיר ומחזיק תיק שירותי הדת, עמיעד טאוב, לפיה 20 אחוזים מכלל משגיחי הכשרות בעיר יהיו נשים.

איך מוישה הפך לכלכלן שמרוויח כסף טוב בלי לצאת מהבית בכלל?

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

אם אתה לא רוצה שזה יקרה חלילה בטלפון שלך – אתה חייב את המידע

לפי דיווח של חנן גרינווד ב’ישראל היום’, טאוב ביקש בהצעה כי העירייה תקבע ייצוג נשי מינימלי של 20% מקרב משגיחי הכשרות בעיר, ותחייב את כל הגורמים העירונים המוסמכים לבחור את המשגיחים והמשגיחות ולהעסיק בהתאם לכשירות ההלכתית והמקצועית נשים בתפקידי השגחת כשרות.

כמו כן, הציע טאוב כי העירייה תקיים ותעודד קורסי הכשרה למשגיחות כשרות והעסקת משגיחות כשרות בעיר.

ההצעה זכתה, כאמור, בתמיכה מוחצת במועצת העיר, ובתמיכתו של ראש העיר ויו”ר השלטון המקומי, חיים ביבס.

לפי הדיווח בי’ישראל היום’, מתוך יותר מ-4,000 משגיחי כשרות שפועלים בישראל אין אפילו אחוז בודד של נשים הממלאות את התפקיד החשוב, אף על פי ש-100 אחוז מהנשים שנבחנות לתפקיד משגיחות כשרות עברו בהצלחה את המבחנים.

דו”ח מבקר המדינה הצביע על הליקוי שבהדרת הנשים מהתפקיד. בגין יחס לא פרופורציונלי של מינוי מאות משגיחים אל מול משגיחות בודדות ברחבי הארץ – זאת חרף העבודה שהרבנות הראשית בישראל קבעה כי אין מניעה הלכתית לכך.

טאוב גם פנה לשר לשירותי דת מתן כהנא, וביקש ממנו לעדכן את חוזר מנכ”ל משרד הדתות בנושא במטרה להקל את השילוב בפועל של נשים בתפקיד.

“נשים מודרות באופן קבוע וארוך שנים מחלק משירותי הדת ככלל ומתחום השגחת הכשרות בפרט הן בישראל והן בעיר מודיעין”, אמר טאוב. “בשנת 2021 אך טבעי ומובן מאליו שגם נשים תוכלנה לעסוק במקצוע של השגחת הכשרות, בייחוד לאור העובדה שאין שום בעיה הלכתית בהיותה של אשה משגיחת כשרות”.

השר לשירותי דת מתן כהנא הגיב: “אני מברך את חברי עמיעד טאוב על אישור ההצעה. מודיעין הופכת לחלוצה בכל הנושא של קידום נשים בשירותי הדת, מהלך שאני תומך ומקדם החל מכניסתי לתפקיד הן במועצות הדתיות, הן בתפקידי משגיחות הכשרות והן בתפקידים נוספים.

“בכוונתי לבדוק את נושא הכנסתן של נשים לתפקידי משגיחות כשרות, ואפעל לקידום הנושא ברשויות נוספות. אמרתי בעבר ואומר שוב: ישנה חשיבות עליונה במינוי נשים ושילובן בתפקידים במערך שירותי הדת. הממסד הדתי ייתרם מהשמעת קולן של נשים במרחב הציבורי בכלל ובמרחב הדתי בפרט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות