‘מזמן אמת’: ההחלטות הראשונות של ועדת החקירה ל’אסון מירון’

יו"ר ועדת החקירה, השופטת בדימוס מרים נאור, הגישה בקשה לקבלת מסמכים שעוסקים בהכנות לקראת ההילולה בקבר רשב"י, תוך שלושים יום - עוד לפני התיאום עם היועץ המשפטי לממשלה • "זו רק תחילתה של הדרך", כתבה
חיים טוויל
כ"ד תמוז התשפ"א / 04.07.2021 15:48

ועדת החקירה לאסון במירון החלה לעבוד ועם כינוסה הראשון מפרסמת היום (ראשון) יו”ר הוועדה, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור, מספר החלטות.

איך מוישה הפך לכלכלן שמרוויח כסף טוב בלי לצאת מהבית בכלל?

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

אם אתה לא רוצה שזה יקרה חלילה בטלפון שלך – אתה חייב את המידע

לפי החלטת הממשלה, פעילות הוועדה תיעשה בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה ד”ר אביחי מנדלבליט נוכח קיומן של חקירה פלילית בעניין וכן חקירת המחלקה לחקירות שוטרים.

עם זאת, חברי הוועדה מבקשים לקבל חומרים ומסמכים מזמן אמת, עוד לפני התיאום עם היועץ המשפטי לממשלה, הנוגעים להיערכות לאירוע הילולת הרשב”י במירון – שפזורים במשרדי הממשלה השונים.

במסמך שפרסמה הוועדה נכתב גם שיש לחקור את מעגל קבלת ההחלטות שהביאו לאישור האירוע ותיבחן קבלת האחריות של המדינה על חלק מהאתרים הקדושים.

בהחלטה נאמר: “על משרדי הממשלה השונים באמצעות היועץ המשפטי לממשלה להעביר לוועדה את כל המסמכים מזמן אמת הנוגעים להיערכות לאירוע נשוא החקירה בשנת תשפ”א. בכלל זה יכללו פרוטוקולים של דיונים פנימיים, התכתבויות ותרשומות על שיחות שהתקיימו. כן יועברו לוועדה כל המסמכים המאוחרים לאירוע הכוללים ניתוחים והפקת לקחים.

“המסמכים האמורים יועברו לוועדה גם על ידי הגופים הבאים: המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים; המועצה המקומית מרום הגליל; ועדת החמישה לעניין קבר ר’ שמעון בר יוחאי”.

‘ועדת החמישה’ המנהלת את ציון הרשב”י  היא ועדה שבראשה עומד נציג המדינה ובה שותפים נציגי ההקדשות השונים האחראים על מתחם הר מירון. מדובר בוועדה שמרים נאור בעצמה הורתה על כינוסה במסגרת עתירה לבג”ץ בעניין הפקעת הקרקע במקום, בעת שעמדה בנשיאות בית המשפט העליון.

לאחר תיאום עם מנדלבליט שיתקיים בהקדם, יינתנו החלטות משלימות בדבר איסוף החומר הנדרש לוועדה לפעולתה.

מסמכים אלו יועברו לוועדה בתוך שלושים יום.

כמו כן, היועץ המשפטי לממשלה התבקש להעביר לוועדה חוות דעת בשאלה האם האירוע במירון הוא בגדר עסק טעון רישוי על פי חוק רישוי עסקים.

“אם היועץ המשפטי סבור שאין מדובר בעסק טעון רישוי, יבהיר היועץ המשפטי לממשלה מהי מערכת הדינים והכללים החלים על האירוע”, נכתב בהחלטה של הוועדה.

במקביל, בין אם מדובר בעסק טעון רישוי ובין אם לאו, יבהיר היועץ המשפטי מהם מערכת הדינים והכללים החלים לגבי עסק טעון רישוי של אירוע המוני דוגמת זה.

על פי ההחלטה של הוועדה, “בתוך 45 יום מהיום יגיש היועמ”ש כל מסמך מזמן אמת שיש בו המלצות לתיקון בתחום הבטיחות במקומות הקדושים ו\או באירועים המוניים, ובכלל זה דו”חות מבקר המדינה, דו”חות פרלמנטריים, דו”חות צוותים בין-משרדיים, המלצות בתוך משרדי הממשלה וכל כיוצא באלה”.

הנשיאה בדימוס נאור ציינה בתחילת ההודעה: “ועדת החקירה משתתפת באבלן של המשפחות ומאחלת החלמה מלאה ומהירה לנפגעים”.

את ההודעה היא חתמה: “נחזור ונדגיש: זו רק תחילתה של הדרך. לאחר התיאום עם היועץ המשפטי לממשלה ניתן הוראות נוספות הכול כפי שיידרש”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות