חרפה: בלארוס חגגה עצמאות – וריבלין בירך את הרודן לוקשנקו

לצד סוריה, איראן, קובה ודיקטטורות ממרכז אסיה, גם הנשיא רובי ריבלין שיגר איגרת לרגל יום העצמאות הבלארוסי - ואיחל "רווחה אישית" לרודן לוקשנקו • בית הנשיא: "האיגרת שוגרה על פי הנוהל הנהוג במשרד החוץ"
חרדים 10
כ"ד תמוז התשפ"א / 04.07.2021 14:43

ארמון הנשיאות במינסק פרסם הודעה רשמית ובה רשימה ארוכה של מנהיגים שבירכו את הרודן אלכסנדר לוקשנקו והעם הבלארוסי לרגל יום העצמאות של בלארוס.

איך מוישה הפך לכלכלן שמרוויח כסף טוב בלי לצאת מהבית בכלל?

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

אם אתה לא רוצה שזה יקרה חלילה בטלפון שלך – אתה חייב את המידע

לפי דיווח של דוד ברון ב’ישראל היום’, גם נשיא המדינה רובי ריבלין צוטט בהודעה, מברך את העם הבלארוסי בשגשוג, ומאחל “רווחה אישית” לרודן לוקשנקו.

לשכת הנשיא במינסק מנתה בגאווה את ברכת ישראל, שהופיעה לצד מדינות כמו איראן, סוריה, הרשות הפלשתינית, קובה וניקרגואה, וכן דיקטטורות במרכז אסיה כמו טורקמניסטן וטג’יקיסטן.

דיווח על ברכת הנשיא ריבלין פורסם גם בסוכנות הידיעות הממלכתית ‘בלטה’.

ברשימה הופיעו גם מזכ”ל האו”ם והאפיפיור, אולם בברכותיהם לא היו ברכות אישיות ללוקשנקו.

לפי הדיווח ב’ישראל היום’, הברכות של הנשיא ריבלין עוררו זעם גדול בקרב הבלארוסים.

“תגידו לי בבקשה שזה פייק”, כתב אלכסיי לאונצ’יק, ראש קרן שמסייעת לאזרחים שנאלצו להתמודד עם הדיכוי של הרודן האחרון באירופה. “אם ריבלין אכן שלח הודעה כזו, אפשר להוריד את דרגת ישראל לרמת ארדואן-לייט”.

אנטון מוטלקו, יזם ומייסד אחד מערוצי הטלגרם הפופולריים ביותר בבלארוס, ציטט את ברכת ריבלין והעיר: “אני מבין שלישראל לא אכפת מהאמירות האנטישמיות הקבועות של תעמולת לוקשנקו, ולא אכפת גם מהאזרחים שלה”.

כמו כן, מוטלקו התייחס לעובדה ששני אזרחים ישראלים הוכו קשות על ידי משטרת הדיקטטורה באוגוסט האחרון ונכלאו, מבלי שישראל דרשה את שחרורם או דאגה להם.

מבית הנשיא נמסר בתגובה ל’ישראל היום’: “האיגרת שוגרה על פי הנוהל הנהוג במשרד החוץ בימים לאומיים של מדינות עימן למדינת ישראל קשרים דיפלומטיים”.

יותר מ-35 אלף איש נעצרו ונכלאו לתקופות שונות בגלל המחאה נגד זיוף הבחירות ב-9 באוגוסט אשתקד בבלארוס. המדינה מחזיקה לפחות 500 מאזרחיה כאסירים פוליטיים, ו-10 אזרחים נהרגו מידי “כוחות הביטחון” בעת דיכוי ההפגנות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות