טבעת הנישואין של אלמנת הטרור אבדה – והוחזרה על ידי פלסטיני

יעל שבח, אלמנתו של הרבג רזיאל שבח הי"ד, לא הסירה את טבעת הנישואין גם לאחר הפיגוע בו נרצח בעלה • אבל ביום חמישי הטבעת אבדה - ובעזרת פוסט שפרסמה היא אותרה והושבה אליה על ידי עובד פלסטיני
חרדים 10
כ"ד תמוז התשפ"א / 04.07.2021 12:12

יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל שבח הי”ד, שנרצח בפיגוע ירי ליד חוות גלעד לפני יותר משלוש שנים, פרסמה בחשבון הפייסבוק שלה פוסט בו סיפרה כי ביום חמישי יצאה לטייל באזור מעיין ‘עין מבוע’, שם אבדה לה טבעת הנישואין שלה – אותה לא הסירה מאצבעה גם לאחר שבעלה נרצח.

שבח כתבה: “לא ככה רציתי להפרד. לא בלי החלטה מראש, לא בלי בחירה. לא ככה רציתי שתיעלמי מחיי. לא בהיסח הדעת, לא בלי שאהיה מוכנה לכך. אבל אני אף פעם לא לומדת שזה אף פעם לא קורה כמו שאני בוחרת. זה תמיד ככה בפתאומיות, בהיסח הדעת, בלי הכנה מראש ובלי שאתן לזה את הסכמתי”.

יעל הוסיפה: “אני נפרדת ממך היום, שלא על דעתי טבעת הנישואין היפה שלי. זו שלא משה מקמיצתי השמאלית אלא יום אחד בשנה בלבד, ביום כיפור. והיום נפלת לי בלי ששמתי לב אי שם, בעת שטיילתי ושחיתי ב’עין מבוע’. אני בוכה ומתאבלת עלייך. לעולם לא אענוד עוד אף טבעת אחרת עד שאסכים להפרד ממך באמת. ומסתבר, איך לא, שהאחראי למעשה הוא כנראה לא אחר מרזיאל. כי: ‘עין מבוע’ בגימטריה ‘רזיאל'”.

בעיתון ‘ידיעות אחרונות’ פורסם כי שבח קיבלה תגובות רבות לפוסט, שהגיע גם לידיהם של אנשי רשות הטבע והגנים.

קובי הלפגוט, מנהל אתר עין מבוע של רשות הטבע והגנים והמנהל האזרחי: סיפר: “כתבתי ליעל בווטסאפ שנחפש את הטבעת, היא שמחה לשמוע והתרגשה, אבל לא יכלה לומר איפה בדיוק הטבעת נפלה”.

במהלך סוף השבוע מצא את הטבעת עובד ברשות הטבע והגנים – פלסטיני מיריחו והיא הוחזרה לבעליה.

קובי הלפגוט: ״אמש התקשרתי ליעל ובישרתי לה כי הטבעת נמצאה, שלחתי לה תמונה של הטבעת, תוך כדי השיחה איתה, ואז שמעתי ‘כן כן זאת הטבעת’. זה היה רגע מרגש מאוד וסגירת מעגל לאחר 24 שעות של חיפושים״.

יעל שבח סיפרה על השיחה שקיבלה בצאת השבת: “עברתי את כל השבת וזה היה מטלטל. במוצאי שבת קיבלתי טלפון מקובי ששלח לי הודעה שהוא רוצה לדבר איתי, שיש לו בשורות טובות. הסתבר שהוא מחפש אותי מהבוקר. אבל שבת. ברוך השם. אני מאוד מתרגשת ולא מוכנה להרפות מזה שהיה פה איזה מסר. פעם ראשונה שנופלת הטבעת. כל היממה וחצי האחרונות עברתי בתוכי איזה תהליך. והטבעת חזרה אליי. עם פחות סנטימנטים. או יותר, תלוי”.

ברשות הטבע והגנים סיפרו: “בעקבות גולשים אכפתיים שהעבירו לנו את הפוסט – ותודה להם על כך! – פקחי השמורה התגייסו למשימה, ולמרות הסיכויים הקלושים, חיפשו בעקשנות בכל פינה באתר. העקשנות השתלמה. במהלך השבת מצא פקח רשות הטבע והגנים, עיד נג׳ום, את הטבעת. החלק הקשה היה לחכות שתצא השבת כדי לספר על כך ליעל…

“היום בבוקר היא מגיעה לשמורה, הפעם בשביל לקבל את הטבעת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות