שליח חב”ד בבוסטון שנדקר: הוא רצה לחטוף ולהרוג אותי

הרב שלמה נוגינסקי, משליחי חב"ד בבוסטון, ניצל ממחבל שאיים באקדח ודקר 8 פעמים • הרב נוגינסקי: "הוא ממש ניסה להגיע ללב, באמת זה נס גדול, הוא רצה לפגוע. הוא ניסה עשרות פעמים - ברוך השם שזה נגמר ככה" • אבל בינתיים הוגש כתב אישום על ניסיון רצח ולא על פשע שנאה
חרדים 10
כ"ד תמוז התשפ"א / 03.07.2021 23:27

הרב שלמה נוגינסקי, משליחי חב”ד בעיר בוסטון, הותקף ונדקר 8 פעמים בידי צעיר, בצהרי יום חמישי האחרון, מחוץ לבית חב”ד בעיר בו הוא פועל, הכולל בין השאר בית כנסת ובית ספר.

איך מוישה הפך לכלכלן שמרוויח כסף טוב בלי לצאת מהבית בכלל?

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

אם אתה לא רוצה שזה יקרה חלילה בטלפון שלך – אתה חייב את המידע

התוקף נעצר, אבל המשטרה עדיין לא מפרסמת את המניע.

בראיון שהעניק ליונה לייבזון בחדשות 12, אמר הרב נוגינסקי כי הוא הותקף רק בגלל היותו יהודי.  “התוקף לא רצה שום דבר – ואני חושב שאם משהו לא הולך עם השוד, אין לך עניין לרדוף אחרי האדם ולנסות לדקור אותו דקות ארוכות”, אמר.

החשוד בתקיפה, חאלד עוואד, בן 24, נעצר והוגש נגדו כתב אישום על ניסיון רצח – אך לא על פשע שנאה או אנטישמיות.

המשטרה עדיין חוקרת את האירוע..

על פי החשד, הוא ניסה להכריח את הרב נוגינסקי באמצעות איומי אקדח להיכנס לרכב, אך כשהרב ניסה להימלט, הוא התנפל עליו והחל לדקור אותו.

בשלב מסוים הרב נוגינסקי הצליח להימלט מהמקום ולהזעיק את המשטרה שעצרה את התוקף.

שעות לפני כניסת השבת שוחרר הרב נוגינסקי, בעבר תושב כפר חב”ד,  מבית החולים.

“קרה לי נס גדול ויצאתי יחסית ממה שיכול היה להיות – באמת בזול”, הוא סיפר לחדשות 12 בריאיון מביתו. “כואב. קיבלתי 8 דקירות בעיקר ביד וקצת בבטן, באמת זה נס גדול כי הוא כיוון לגוף, הוא רצה לפגוע, הוא ניסה עשרות פעמים. ברוך השם שזה נגמר ככה. כואב עדיין יחסית, אבל באמת מודה לקדוש ברוך הוא על הניסים”.

“חד משמעית בעיניי זה אירוע אנטישמי”, אומר הרב נוגינסקי. “ככה אני מרגיש והרגשתי באותו הרגע – שבן אדם רוצה להרוג אותי ולא לגנוב לי את הרכב – רוצה אפילו לחטוף אותי. זאת אומרת יותר נכון הוא רצה לחטוף ולהרוג אותי”.

השליח הוסיף: : “הצעתי לו את המפתחות, הוא לא רצה את הרכב, הוא לא ביקש ממני ארנק, הוא לא ביקש ממני כסף, הוא לא ביקש ממני כלום. הארנק היה אצלי בכיס. הוא לא רצה שום דבר ואני חושב שאם משהו לא הולך עם השוד אין לך עניין לרדוף אחרי האדם ולנסות לדקור אותו דקות ארוכות”.

לדבריו, הצעיר שתקף אותו ניסה לדקור אותו בליבו ובחלקים אחרים בגוף, מה שמוכיח שמדובר בניסיון רצח על רקע אנטישמי. “הוא ממש ניסה להגיע ללב, לגוף, שזה משהו משמעותי. אז אני לא יודע, אני לא רואה שום אפשרות שזה משהו אחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות