ח”כ כץ: אם נתניהו לא היה בוחר אופוזיציה יכולתי להרכיב ממשלה

שר האוצר לשעבר סיפר בראיון לחדשות 12 כי הציע לנתניהו לתת לו להיות רה"מ במקומו ולעמוד בראש ממשלת ימין • "נתניהו החליט שהוא ימשיך להיות ראש האופוזיציה ואנחנו מכבדים את זה" • כץ הודה כי התנגד לבקשת נתניהו לערוך פריימריז לראשות התנועה: "כולם יחזרו לליכוד"
דוד ליבוביץ
כ"ד תמוז התשפ"א / 03.07.2021 21:27

ח”כ ישראל כ”ץ אמר הערב (שבת) בריאיון לחדשות 12, כי “אילו הייתי מקבל מראש הממשלה את המנדט הייתי מצליח להרכיב ממשלה, אפילו דיי רחבה. אחרי שנה, אחרי שתהיה ממשלת חירום, הוא גם יכול היה לחזור”.

איך מוישה הפך לכלכלן שמרוויח כסף טוב בלי לצאת מהבית בכלל?

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

אם אתה לא רוצה שזה יקרה חלילה בטלפון שלך – אתה חייב את המידע

כץ הוסיף, כי לדעתו נתניהו טעה בכך שלא הסכים לתת לו להיות ראש הממשלה במקומו ולעמוד בראש ממשלת ימין.

“הצעתי אז לנתניהו בזמנו, אם הוא מציע לכל ראש מפלגה קטנה להיות ראשון ברוטציה אז שייתן לליכוד לבחור – ואני האמנתי שאני אבחר”, סיפר כ”ץ, והוסיף: “אני חושב שאני צדקתי בדבר ההוא וחבל אולי שזה לא קרה. אבל נתניהו החליט שהוא ימשיך להיות ראש האופוזיציה ואנחנו מכבדים את זה”.

שר האוצר לשעבר הסביר את ההיגיון שעמד מאחורי הצעתו: “נתניהו הביא 30 מנדטים לליכוד, גם קודם לכן היו 36 מנדטים, יש כאן תמיכה ציבורית רחבה. אלא שברגעים מסוימים צריך לעשות ניתוח ריאלי. אני חשבתי שכל ההצעות למפלגות הקטנות לא יניבו ממשלה, אז לכן אמרתי לו שעדיף לתת למישהו מהליכוד – זה גם יותר נכון וגם עם סיכוי יותר גבוה”.

ביחס למצב הפוליטי הנתון אמר כץ: “אנחנו כרגע נערכים להחליף את הממשלה בכנסת הקיימת, לא בבחירות. זה יקרה כתוצאה מזה שהם יגיעו למבוי סתום. לצערי אין לראש הממשלה בנט אין את מוטת השליטה שצריך ראש הממשלה בכלכלה, בביטחון, בחינוך ובבריאות כדי לנווט”.

כ”ץ הודה כי הוא התנגד לבקשת נתניהו לערוך פריימריז לראשות התנועה.

לדבריו, “אמרתי לו שהסיבה שאני לא תומך בפריימריז כרגע כי לא צריך. ‘אתה נבחרת ל-4 וחצי שנים, אתה ראש הליכוד והאופוזיציה, בכל הצעת אי אמון ראש הממשלה האלטרניטיבי זה אתה ואף אחד לא יכול לערער על כך'”.

בהמשך ציין כ”ץ כי הוא מתכוון להתמודד לראשות הליכוד “אחרי שנתניהו יחליט שהוא לא רוצה להמשיך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כץ בקושי פותח פה ונכשל בתור שר תחבורה. כנסו
    04/07/2021 02:39
    אמת 509
  1. כ”ץ בקושי פותח פה, וגם אין לו יכולת חשיבה לוגית לכמה מהלכים קדימה. קיבל ג’וב של שר תחבורה כי ביבי הרגיש שיכול להפוך אותו לבובה שלו. הפרויקטים שלו בכבישים אינם הולמים לצרכי האוכלוסיה של זמננו. לנקוט בצעדים כאלה ישראל הייתה צריכה לפני 30 שנים! נכון להיום גם המטרו של 5 תחנות מתחת לקרקע לא יעזור לנו כבר. בימינו כל 50 תחנות רכבת צריכות לעבור כבר מתחת לאדמה כמו לדוגמה במוסקבה! נכון להיום אותם קווי רכבת חדשים תופסים את פסי כבישים וגורמים לפקקים. חייבים להפוך את כל קוי רכבת שמעל אדמה לפסי כבישים נוספים, לטובת מכוניות! בקיצר הייתה לנו ממשלה מפגרת.