295 חולים חדשים, בנימינה כבר לא אדומה • וכמה ילדים חרדים חוסנו?

26 חולים מאושפזים במצב קשה ו-16 מונשמים • בישראל ישנם שלושה יישובים אדומים ושישה כתומים • וכמה מתבגרים בני 12-15 החלימו בציבור החרדי וכמה חוסנו?
תמי גיל
כ"ב תמוז התשפ"א / 02.07.2021 11:42

התפשטות הקורונה בישראל: מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שישי) עולה כי אתמול אובחנו 295 נדבקים בקורונה, מתוך 63,067 בדיקות.

איך מוישה הפך לכלכלן שמרוויח כסף טוב בלי לצאת מהבית בכלל?

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

מתוך כלל 2,125  החולים הפעילים בישראל  – 26 מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, בהם 16 מונשמים.

על פי הנתונים אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 0.69 אחוזים, ומקדם ההדבקה ירד ל-1.54. מספר החולים החדשים בממוצע שבועי עומד על 240 חולים ונמצא במגמת עלייה.

בתוך כך, היישוב בנימינה, בו נרשמה התפרצות הקורונה הראשונה והמשמעותית, מגמת התחלואה יורדת והיישוב הפך על פי תכנית הרמזור – לכתום.

רשימת היישובים האדומים הבוקר הם: כפר סבא, צופים וכוכב יאיר.

רשימת היישובים הכתומים: שכונה בתל אביב-יפו, הרצליה, פרדס חנה-כרכור, רמלה, פתח תקווה ובנימינה. ברשימת היישובים הצהובים רמת השרון, מודיעין מכבים רעות, נתניה, עפרה וראשון לציון.

פרופסור גילי רגב, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים במרכז הרפואי שיבא, אמרה בראיון לרשת ב: “יכול להיות שאנחנו בתחילתו של גל, אבל הוא יהיה הרבה יותר נסבל – בלי סגרים ובמקרה הכי גרוע עם הגבלות תו ירוק”.

ממסמך רשמי של משרד הבריאות עולה כי בחברה הערבית שיעור המחלימים בקרב בני ה־12־15 הוא הנמוך ביותר ועומד על כ־7% בלבד.

פחות מ־3% מילדי המגזר הערבי נמצאים בהליך חיסון.

במגזר החרדי שיעור המחלימים הוא הגבוה ביותר ועומד על 24%, אך רק כ־3% בלבד חוסנו עד כה.

בחברה הכללית, לעומת זאת – שיעור הילדים שחלו והבריאו הוא הנמוך ביותר ועומד על 7.5%, ואילו שיעור הילדים שהחלו להתחסן הוא הגבוה ביותר ועומד על כ־18% – פי שישה לעומת הערבים והחרדים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות