אנטישמיות: איים באקדח ודקר את השליח של חב”ד בבוסטון 8 פעמים בזרועו

הרב שלמה נוגינסקי, משלוחי חב"ד בבוסטון, נדקר בצהרי יום חמישי מחוץ לבית ספר חב"ד - והובהל למרכז רפואי, שם טופל מספר שעות ושוחרר לביתו • המשטרה עצרה חשוד • השליח, הפועל בקרב הקהילה הרוסית, התגורר בעבר בכפר חב"ד
נתן פרל
כ"ב תמוז התשפ"א / 01.07.2021 23:33

הרב שלמה נוגינסקי, משלוחי חב”ד בבוסטון, הותקף ונדקר היום (חמישי) בשכונת ברייטון בעיר.

איך הוא עשה תואר יוקרתי מהספה בבית ועוד עם מלגות? הסוד בפנים

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

הוא אושפז בבית חולים מקומי ולאחר טיפול שב לביתו.

התקיפה של השליח, הפועל בקרב יהודי הקהילה הרוסית המתגוררת בשכונה, התרחשה בצהרי יום חמישי (שעון מקומי) בעוד השליח עומד מחוץ למבנה בית ספר חב”ד, בו הוא משמש גם כמחנך ומורה, ובעוד הילדים משתתפים בקעמפ היומי ‘גן ישראל’,  התוקף שהיה חמוש באקדח וסכין דקר אותו שמונה פעמים בזרועו.

לפי עד ראיה שנכח במקום, התוקף  – שמשטרת בוסטון זיהתה כחאלד עוואד, בן 24 מברייטון – הפנה אליו אקדח ופקד עליו לפתוח את המכונית.

הרב נוגינסקי הושיט לו המפתח ואמר: “הנה המפתח”. התוקף לא ויתר ואמר: “לא, פתח את המכונית”. בשלב זה התוקף דקר את השליח, שנאבק בו ואחר כך נמלט .

בחסדי שמים, הרופאים בבית החולים הצליחו לייצב את מצבו ולאחר טיפול רפואי שנמשך מספר שעות, הוא שוחרר לביתו.

המשטרה עצרה את התוקף, והוא הועבר לחקירה. על גופו נמצאו סכין ואקדח. המשטרה עדיין חוקרת את המניע לדקירה ומה עומד מאחורי הפיגוע.

השליח התגורר בעבר בכפר חב”ד, משם יצא לשליחות בבוסטון.

מוקדם יותר ולפני ששוחרר, אמר הרב נוגינסקי ממיטתו בבית החולים: “אני אסיר תודה למשטרת בוסטון על תגובתם המהירה. הוקל לי כששמעתי כי העבריין נלכד ונמצא במעצר. אני מצפה לחזור לעבודה בהקדם האפשרי”.

הרב דן רודקין, מנהל ‘בית של”ה’ בעיר, אמר: “אנו מתרגשים מהתמיכה הרבה שאנו מקבלים מהקהילה. אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם רשויות החוק בכדי לקבל תמונה ברורה יותר על מה שקרה. לא נתייחס למניעים האפשריים תוך חקירה”.

שר החוץ יאיר לפיד: “שולח ברכת החלמה וחיזוק גדול לשליח חב״ד בבוסטון שלמה נגינסקי שנדקר (כנראה על רקע אנטישמי). מתפללים לשלומך” .

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות