אסון מירון: תביעה ייצוגית של 50 מיליון נגד מרכז המקומות הקדושים

בקשה ראשונה לתביעה ייצוגית בסך 50 מיליון ש"ח הוגשה היום לביהמ"ש המחוזי נגד 'המרכז לפיתוח המקומות הקדושים' על ידי ארבעה מהאנשים שהיו במקום, ובשמם של כ-1000 חוגגים שהיו ב'מסדרון המוות' וסביבתו • לדברי התובעים, הם יישאו צלקות ויתמודדו עם קשיים כל ימי חייהם
חיים טוויל
כ"א תמוז התשפ"א / 01.07.2021 18:50

שבוע אחרי שהממשלה הקימה ועדת חקירה לבדיקת ‘אסון מירון’:  ארבעה מהאנשים שהיו ב’מסדרון המוות’ בו נהרגו 45 בני אדם בהילולת הרשב”י, שחלקם נפצעו וסובלים מפוסט טראומה – הגישו תביעה ייצוגית על סך 50,000,000 שקלים נגד המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, בשמם של כ-1000 חוגגים שהיו בזירת האסון.

איך הוא עשה תואר יוקרתי מהספה בבית ועוד עם מלגות? הסוד בפנים

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

בחדשות 12 דווח, כי התובעים, שמיוצגים על ידי עורכי הדין דוד מנע ושמואל כהן,  טוענים: “הנתבעת כשלה כישלון טוטלי במילוי תפקידה להסדיר את מתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון לטובת הסדרתו לקבלת מבקרים”.

מהבקשה לתביעה עולה, כי “למרות חשיבותו של המקום והיקף המבקרים בו הנתבעת הפקירה את בטיחות המקום ובמשך שנים לא לקחה אחריות והחלטות יישומיות שנוגעות בראש ובראשונה לבטיחות המבקרים”.

על פי התובעים, הם שילמו ומשלמים מחיר קשה ויישאו את הצלקות לכל חייהם.

לדברי התובעים, על המרכז לפיתוח המקומות הקדושים היה למנוע את קיום ההילולא במתכונת כפי שהתקיימה, למרות כל נורות האזהרה.

“מתוקף תפקידה, מטפלת הנתבעת בשגרת התחזוקה השוטפת של האתרים הקדושים ואחראית על פעולות סדרנות ואכיפת הסדר במקום הקדוש, אספקת שירותים כמו מים, חשמל, ניקיון, אספקת תשמישי קדושה ועוד לטובת המבקרים במקומות הקדושים”, דברים אלו לקוחים מתוך אתר האינטרנט של הנתבעת. “כמו כן, מטפלת הנתבעת באירועים הקשורים לאתרי המקומות הקדושים בישראל כגון הילולת רשב”י במירון, הילולת יום הזיכרון לרחל אמנו ועוד”.

לסיכום כתבו עורכי הדין דוד מנע ושמואל כהן: “אך חמור מכך, ומכאן התביעה הנתבעת הטעתה את התובעים ואת כל חברי הקבוצה בכך שהיא לא התריעה בפניהם על הסיכונים הכרוכים בהשתתפות באירוע הילולת רשב”י, בכך שהאתר ערוך לקיים את הילולת רשב”י במצבו הנוכחי, בכך שההילולה מתקיימת ועומדת בתקן לצורך קיום הילולה רבת משתתפים ובסעיפים נוספים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות