רנדי צוקרברג, האחות של: “צריך להגדיר יום בשבוע בלי מסכים”

רנדי צוקרברג, אחותו של מייסד 'פייסבוק', ומי שחולשת על חברת תוכן בבעלותה "צוקרברג מדיה", העניקה ראיון ל'ישראל השבוע': "מתלבטים פה איך לקרוא למיזם הזה, ואיך להגדיר אותו, ואני צוחקת ואומרת לכולם: זה נקרא 'שבת', כדאי לנסות"
חרדים 10
כ"א תמוז התשפ"א / 01.07.2021 15:29

רנדי צוקרברג, אחותו של מייסד ‘פייסבוק’, ומי שחולשת על חברת תוכן בבעלותה “צוקרברג מדיה”, העניקה ראיון זום לעדי רובינשטיין המתפרסם ב’ישראל השבוע’, מוסף השבת של ‘ישראל היום’.

איך הוא עשה תואר יוקרתי מהספה בבית ועוד עם מלגות? הסוד בפנים

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

צוקרברג לא חוששת להתעמת עם עמק הסיליקון על מינון הטכנולוגיה בחיינו. לדעתה, “הדיון הטכנולוגי כיום חורג מהרשתות החברתיות, ומתייחס למינונים של טכנולוגיה בחיינו באופן כללי. זה משהו שאנחנו יוצאים איתו מהקורונה”.

את לא חוששת לקבוע שבעקבות המגיפה, הכיוון הנכון לנו הוא להפחית את השימוש בטכנולוגיה, אומר לה רובינשטיין.

“בהחלט, זה משהו שכתבתי עליו ודיברתי עליו כבר שנים לפני הקורונה, ובגלל זה אנשים בעמק הסיליקון הסתכלו עלי באופן מוזר. אבל לפתע, אחרי שאנשים בילו חודשים שלמים בבית בזמן המגיפה, והיו תלויים בחסדי הטכנולוגיה, שומעים בארה”ב קולות רבים שדוגלים ביום אחד בשבוע שבו הטלפונים הניידים והמחשבים יונחו בצד, והיום הזה יוקדש לעשייה שאינה טכנולוגית.

“מתלבטים פה איך לקרוא למיזם הזה, ואיך להגדיר אותו, ואני צוחקת ואומרת לכולם: זה נקרא ‘שבת’, כדאי לנסות. לא צריך להמציא כאן שום דבר חדש בהקשר הזה”.

צוקרברג שומרת על זהות יהודית  – שמות ילדיה הם אשר, שמחה ושירה – ובעלה נושא את שם המשפחה טוורצקי. “היהדות שלי לימדה אותי לאן אני הולכת אבל גם מהיכן באתי”, היא אומרת.

מה ההשפעות האישיות של המגיפה על חיי המשפחה שלנו בכל הקשור לטכנולוגיה? היא נשאלת.

“אני לא יודעת איך זה היה אצלך במשפחה, אבל אני הפסדתי לילדים שלי בקרב על הגבלת המסכים. הם ראו הרבה יותר טלוויזיה ממה שחשבתי, ושיחקו מול מסכים כמות שעות שאני אפילו לא יכולה לדמיין לעצמי. אבל גם בהקשר הזה, השיח של הרחקת הילדים מהמסכים לובש צורה חדשה, והדיון בו הופך למורכב יותר.

“בעת ההסתגרות בבית הבנו שהמסכים הם חלק אינטגרלי מחיינו ובעיקר מהחיים של הדורות הבאים, וצריך לחשוב לעומק כיצד מתמודדים עם זה. כי זו לא שאלה היפותטית, זה כבר כאן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות