נחתם מתווה הפשרה לפינוי אביתר: התושבים יתפנו עד מחר ב-16:00

הצבא צפוי לאייש את המקום, המבנים לא ייהרסו והסדרת הקרקע תיבחן • כאשר יוכרז שהיישוב נמצא באדמות מדינה תוקם בו ישיבה ומגורים לצוות, בהתאם לחוק ועל-פי צו תכנון מיוחד
חיים טוויל
כ"א תמוז התשפ"א / 01.07.2021 09:42

מזכיר הממשלה שלום שלמה חתם הלילה (חמישי) על מתווה הפשרה עם מתיישבי אביתר בשומרון.

איך הוא עשה תואר יוקרתי מהספה בבית ועוד עם מלגות? הסוד בפנים

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

ההסכם כולל את הפרטים שסוכמו עם תושבי אביתר.

בין השאר נכתב בהסכם:

כלל האזרחים השוהים במקום, יעזבו את המקום באופן עצמאי עד יום שישי הקרוב בשעה 16:00.

תכולת המבנים הקיימים במקום תפונה ובאחריות המועצה לנעול את המבנים כשהם ריקים עד ליום 9.7.21.

הצבא יבטיח באופן מיידי נוכחות רציפה של כוח במקום, באופן ובהיקף שיקבע על ידי המפקד הצבאי ולפי הדין.

מערכת הביטחון תבצע הליך של סקר קרקע במקום והוא יושלם במהירות האפשרית. במקביל תוכן הצעה עקרונית לתכנית מתאר.

מיד בתום הליך הסקר, האדמות שיימצא כי ניתן להכריז עליהם כאדמות מדינה, יוכרזו, והשטח שימצא מחוץ להכרזה יפונה. צו התיחום וצו בדבר סילוק מבנים חדשים, לא ימומשו עד מועד זה. לאחר פינוי המבנים שימצאו מחוץ להכרזה הם יבוטלו.

בהקדם האפשרי לאחר ההכרזה הראשונית על השטח כאדמת מדינה, ובכפוף להשלמת ההליכים התכנוניים הנדרשים ולכל דרישה שבדין, תתאפשר הקמת ישיבה ומגורים נלווים לה ולמשפחות צוות הישיבה. לשם כך יעשה ככל הניתן שימוש בצו תכנון מיוחד.

בהקדם האפשרי לאחר השלמת ההליכים הקרקעיים והתכנוניים הנדרשים, ככל שיתאפשר, ובכפוף לכלל אישורי הממשלה הנדרשים, המדינה תאפשר נוכחות קבע אזרחית במקום. אופיה המדויק ייקבע בתיאום בין ראש הממשלה, שר הביטחון וראש המועצה האיזורית שומרון.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון בירך על החתימה ואמר: “התקבלה החלטה לא פשוטה עבור שני הצדדים. מתוך האתגר והקושי נצא מחוזקים יותר באביתר ובבניין הארץ, המתווה שסוכם הוא לא מתווה החלומות שלנו אולם כל צד בא בו לקראת השני למען אחדות ישראל בימים קשים אלו של פילוג בעם. ההסכם הזה מחייב אותנו לצעדים לא פשוטים”.

צבי אלימלך שרבף יו”ר תנועת נחלה: “הגענו להר הטוב הזה להוסיף התיישבות יהודית, יש לנו צער גדול שבזמן שממשלת ישראל לא מטפלת בבנייה הערבית היא מוצאת את האנרגיות להרוס יישוב יהודי. על מנת למנוע הרס המקום באופן מוחלט החלטנו לקבל את המתווה ואנו מאמינים שמתווה זה יקדם התיישבות יהודית ממלכתית על ההר ובעזרת ה’ יהיה פתח להתיישבות יהודית רחבה בכל מרחבי יהודה ושומרון”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות