השרה שקד: “אם תהיה התפרצות רחבה – פשוט לסגור את נתב”ג”

שרת הפנים סיירה בנמל התעופה וחזרה על ההמלצה שלא לטוס למדינות האדומות: "עשינו צעדים משמעותיים, אך אנשים מצפצפים על ההנחיות" • "בגלל החיסונים, המציאות היום היא שונה ממה שהיא הייתה לפני כמה חודשים, ולכן אנחנו כן מנסים לשמור על טיסות פתוחות"
אריה ריבקינד
כ"א תמוז התשפ"א / 30.06.2021 21:05

מחדל הפרצות: שרת הפנים איילת שקד ביקרה הערב (רביעי) בנתב”ג, יחד עם פרויקטור הגבולות רוני נומה – והתייחסה להעברת  נחיתת הטיסות הישירות ממדינות ‘אדומות’ לטרמינל 1: “ההפרדה נועדה ליצור שטח סטרילי שמטרתו למזער חיכוך בין החוזרים ממדינות בסיכון מרבי לחוזרים ממדינות אחרות”.

לדבריה, “יש ירידה מסודרת, או למכוניות פרטיות או למוניות. הנוסעים מגיעים לשם בשאטלים נפרדים, זה אירוע די סטרילי. מי שטס למדינות האלה אמור ללכת לבידוד, גם המחוסנים מביניהם. לשם כך הגדלנו את כמות השוטרים שאוכפים את הבידוד, והדגש הוא על החוזרים מחו”ל. מקווה שיצייתו להוראות, ואם לא השוטרים יאכפו את הבידוד”.

שקד חזרה על ההמלצה שלא לנסוע למדינות האדומות – והודתה: “עשינו צעדים משמעותיים, אך אנשים מצפצפים על ההנחיות”.

נוסף על כך, הבהירה השרה שבמקרה של תחלואה רחבה לא יהיה מנוס מלסגור את נתב”ג: “הסיפור של נתב״ג הוא באמת הסיפור המרכזי. בסופו של דבר נכנסת תחלואה מחו״ל ואם יש התפרצות משמעותית, זה פשוט לסגור את שדה התעופה. זה מה שצריך לעשות כשיש התפרצות משמעותית. בגלל החיסונים, המציאות היום היא שונה ממה שהיא הייתה לפני כמה חודשים, ולכן אנחנו כן מנסים לשמור על טיסות פתוחות לאזרחים. יכול להיות שבעתיד אם התחלואה תגבר – הטיסות יעצרו. כרגע כן מנסים לשמר שגרת חיים”.

יחד עם זאת, ישנם רבים החוזרים לארץ ממדינות ‘אדומות’ בטיסות קונקשן ממדינות ‘ירוקות’,  ולכן קיים חשש כי הם יתערבבו עם אלה שחוזרים ישירות מאותן המדינות הירוקות.

שקד הגיבה: “במשרד הפנים עובדים על פתרון” – אך לא הרחיבה במה מדוברן.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות