המבקר חשש להדלפות מתוך דו”ח הקורונה וזה מה שיעץ לו מנדלבליט

חרדים 10
|
כ' תמוז התשפ"א / 30.06.2021 10:43
לקראת פרסום הדו”ח על הטיפול במשבר הקורונה: במשרד המבקר הוחתמו עובדים על הנוהל החדש • חלק מהעובדים סירבו לחתום על המסמך: “נעלבים מחוסר האמון”

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, נפגש לאחרונה עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, עקב בקשות של פקידי ציבור בכירים וכן של בכירים במערכת הפוליטית, להופיע בפניו בטרם יפרסם משרד המבקר את הדו”ח על התנהלות משבר הקורונה.

איך הוא עשה תואר יוקרתי מהספה בבית ועוד עם מלגות? הסוד בפנים

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

החשש של המבקר  הוא כי ממצאי הביקורת יודלפו לפני שיגובשו מסקנות כלשהן לגביהם,  כפי שכבר קרה בעבר, כאשר הודלפו מתוך משרד המבקר ממצאי ביקורת שהיו בשלבי טיוטה.

היועץ מנדלבליט הציע למבקר לאמץ נוהל המחייב את עובדי הביקורת שיעסקו בעניין לחתום על הליך שמירת סודיות.

כידוע, מבקר המדינה שוקד בימים אלו, בין השאר, על דו”חות העוסקים בניהול משבר הקורונה. גורמים במשרד מבקר המדינה אומרים כי דו”חות אלו צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים לציבור.

לקראת פרסום הדו”חות, החליט מבקר המדינה לאמץ את נוהל היועמ”ש.

לפי דיווח של יאיר אלטמן ב’ישראל היום’, לפני כחודשיים ביקש מבקר המדינה להיפגש עם היועמ”ש לממשלה והתרעם בפניו על ההדלפות ממשרדו וביקש את עצתו. בפגישה זו הציע היועמ”ש את הנוהל.

עוד דווח, כי לפני כשבוע החליט מבקר המדינה לאמץ את הנוהל והנחה את מנהליו להחתים את עובדי הביקורת הרלוונטיים.

הבקשה גרמה לתסיסה בקרב העובדים, אשר התלוננו כי הדבר משדר חוסר אמון כלפיהם, וחלקם אף סירבו לחתום על המסמך. אחד מהם אף טען כי הנהלת המשרד מושחתת, וכי כל עוד לא תשנה את דרכיה הוא יפנה ליו”ר הכנסת בדרישה לחקור התנהלות לא תקינה של הנהלת המשרד.

ממשרד מבקר המדינה נמסר: “בהתאם לחוק מבקר המדינה, חל איסור מוחלט על מסירת ממצאי ביקורת שלא פורסמו לציבור והדבר מהווה עבירה פלילית. משרד מבקר המדינה רואה חשיבות רבה בקיום הליך ביקורת תקין. מעבר לכך, משרד המבקר לא מתייחס להליכים פנימיים כאלה או אחרים