אתם לא תאמינו למתי שרת החינוך רוצה להעביר את החופש הגדול

בשיחה עם 'ישראל היום', השרה שאשא-ביטון מצהירה: "ניתן למצוא פתרונות יצירתיים בעניין ימי החופש, אבל זה משהו שאני רוצה לעבוד עליו עם כל השותפים. אפשר להעביר את אותו לאוגוסט-ספטמבר"
חרדים 10
כ' תמוז התשפ"א / 30.06.2021 00:05

הבוקר זה קורה: שנת הלימודים תשפ”א, שהתקיימה בצל הקורונה, תגיע לסיומה גם בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים (א’-ו).

איך הוא עשה תואר יוקרתי מהספה בבית ועוד עם מלגות? הסוד בפנים

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

1,661,890 תלמידים ייצאו היום (רביעי) באופן רשמי לחופשת הקיץ לאחר שנה רוויית קשיים, סגרים, מתווי קורונה מסובכים, ירידה בציונים והרבה שעות מול מסך המחשב מהבית.

למי שכבר הספיק לשכוח, שנת הלימודים לא נפתחה בכל הארץ – והתלמידים שמתגוררים בערים האדומות חיכו שבועות רבים בבית. הלימודים בכיתות א’-ד’ התקיימו בקפסולות, ותלמידי ה’-ו’ ראו את הכיתה רק פעמיים בשבוע – וגם אז, ישבו בכיתה עם מסיכות.

בשבועיים האחרונים חווה מערכת החינוך בישראל התפרצות מחודשת של הקורונה, ומספר התלמידים והמורים החולים במערכת החינוך נמצא בעלייה.

בראיון ל’ישראל היום’ נשאלה שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון איך תיראה שנת הלימודים הבאה?

“אנחנו מקימים צוות שיכלול אנשי משרד וגם אנשי מקצוע ממשרד הבריאות, ויחד איתם נגבש תוכנית לשנה הבאה. התפיסה היא לשמר את השגרה עבור התלמידים, אם חלילה תהיה התפרצות. לשמחתי הרבה מכל, מה שאני שומעת מאנשי המקצוע בשבועיים האחרונים הוא שאנחנו לא צפויים לראות התפרצות משמעותית. אנחנו במצב אחר כי אנחנו מחוסנים ויודעים הרבה יותר על הנגיף”.

על החופש הגדול והפער בין ימי החופשה של ההורים לאלה של הילדים – היא אומרת: “דיברתי לא פעם על כך שאפשר למצוא פתרונות יצירתיים, כמו לשנות את החופש מיולי-אוגוסט לאוגוסט-ספטמבר (-חודשים אלול תשרי), אבל זה משהו שאני רוצה לעבוד עליו יחד עם כל השותפים, אני לא רוצה שאף אחד במערכת ירגיש שבאים ומנחיתים. כל מה שנבנה עם השטח ומתוכו – יש ערובה שיצליח ויישאר לאורך זמן. כל ההנחתות למיניהן – זה לא מחזיק יותר מדי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צודקת במיליון אחוז כבוד השרה שאשא
    13/07/2021 19:20
    אימא מתוסכלת
  1. כל שנה אותה פארסה. יוצאים לחודשיים ואז חוזרים לשבועיים כדי ללמוד על חגי תשרי והופ.. עוד חודש חופש (לסירוגין כמובן אבל זה לא באמת נקרא לימודים). הלוואי שתצליח להזיז משהו